Peste 40% dintre companiile din Japonia nu intenționează să folosească inteligența artificială
Numărul 29-30, 24 iul. - 6 aug. 2024 » Lumea în care trăim
Aproape un sfert dintre companiile nipone au adoptat inteligența artificială (AI) în afacerile lor, în timp ce peste 40% nu intenționează să folosească tehnologia de vârf, arată datele unui studiu publicat de Reuters, relatează Agerpres. Studiul, realizat pentru Reuters de Nikkei Research, s-a derulat în perioada 3-12 iulie, în rândul a aproximativ 250 de companii, sub protecția anonimatului. Aproximativ 24% dintre respondenți au spus că au introdus deja AI în afacerile lor, iar 35% intenționează să o facă, în timp ce restul de 41% nu au astfel de planuri, ceea ce ilustrează diversele grade de înglobare a inovației tehnologice în rândul firmelor din Japonia.
La întrebarea „ce obiective au când adoptă AI”, care permite multiple răspunsuri, 60% dintre respondenți au spus că încearcă să facă față deficitului de angajați, 53% vor să reducă costurile cu forța de muncă, iar 36% au citat accelerarea activităților de cercetare-dezvoltare (R&D).
În privința obstacolelor în calea implementării AI, un director al unei companii de transport a făcut referire la "anxietatea în rândul angajaților privind posibilele concedieri". Alte obstacole se referă la lipsa de expertiză tehnologică, cheltuieli semnificative de capital și temeri privind fiabilitatea, conform studiului.
Sondajul arată, de asemenea, că 15% dintre respondenți s-au confruntat cu atacuri cibernetice în ultimul an și 9% au avut parteneri de afaceri care au fost afectați de atacuri cibernetice.
În privința pagubelor, 23% dintre cei care au fost afectați de atacuri cibernetice - fie ei înșiși, fie au avut parteneri de afaceri care au fost ținta - au spus că afacerile au fost oprite temporar, iar 4% s-au confruntat cu scurgeri de informații.
Pentru îmbunătățirii securității cibernetice, 47% din respondenți externalizează serviciile de apărare, în timp ce 38% au proprii specialiști.
(Copyright foto: www.freepik.com)
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale