Peste jumătate dintre tinerii cu vârste între 18 și 25 de ani iau în calcul deschiderea propriei afaceri

Peste jumătate dintre tinerii cu vârste între 18 și 25 de ani iau în calcul deschiderea propriei afaceri

Numărul 30-31, 13-26 august 2019  »  Analize și sinteze

P

PUBLICITATE
jumătate dintre tinerii români (53%) cu vârste între 18 și 25 de ani iau în calcul deschiderea propriei afaceri, conform unui studiu Ipsos MORI, citat de Agerpres. Procentajul din România este cel mai ridicat din cele șapte țări sondate în cadrul studiului contractat de International Personal Finance. Mai mult decât atât, șase din zece tineri români (61%) se consideră mai pregătiți de antreprenoriat decât generațiile anterioare și conduc, din nou, grupul de țări din studiu.

Studiul mai semnalează că peste jumătate dintre românii din Generația Z (55%) consideră că accesul greoi la finanțare le limitează oportunitățile de a fi mai implicați în dezvoltarea unui proiect antreprenorial, iar două treimi dintre cehi (63%) împărtășesc aceeași opinie.

În ceea ce privește banii rămași după plata facturilor și acoperirea cheltuielilor esențiale, majoritatea tinerilor români ar economisi pentru vacanțe (43%) ori alte cheltuieli care ar putea apărea (40%). De asemenea, tinerii români ar consuma banii rămași și pentru cumpărarea de produse pentru casă (36%), haine sau accesorii (37%) ori pentru ieșiri în oraș (29%). Dacă tinerii români ar contracta un credit, aproape jumătate ar lua în calcul, drept cel mai important aspect, nivelul total al dobânzii (47%), urmat de numărul de rate (41%) și de durata de timp necesară acoperirii împrumutului (32%).

Peste jumătate dintre cehi (58%) și mexicani (53%) spun că dobânda totală este unul dintre cele mai importante trei lucruri de luat în calcul la contractarea unui împrumut. Un sfert dintre tinerii cehi (25%) și aproape un sfert dintre lituanieni (23%) pun pe primul loc reputația furnizorului de credite, atunci când accesează o finanțare, în timp ce doar 11% dintre români iau în calcul acest aspect.

Raportul IPF de Bunăstare Financiară este un studiu comandat de IPF și derulat de Ipsos MORI în șapte țări (Cehia, Ungaria, Mexic, Polonia, România, Lituania și Spania), pe un eșantion reprezentativ de 3.500 de adulți cu vârste între 18 și 25 de ani, câte 500 din fiecare piață. Un eșantion dintre adulții de 18-25 de ani a fost intervievat, filtrat în funcție de vârstă, raportat la gen, regiune geografică și statut de muncă/studii. Datele studiului au fost ponderate la proporțiile reale ale populației corespunzătoare audienței, în fiecare țară.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.