Peste o treime dintre companiile din România, atacate cibernetic cel puțin o dată, în ultimii doi ani
Numărul 11, 26 mar. - 1 apr. 2019 » Conectarea la era digitală
Peste o treime (37%) dintre organizaţiile din România au trecut prin cel puţin un atac cibernetic, cu diferite consecinţe, în ultimii doi ani, iar mai mult de un sfert (27,7%) dintre factori decidenţi din domeniul IT susţin că autorii nu au lăsat nicio urmă în cadrul ultimului atac asupra companiilor pe care le conduc, arată cele mai recent studiu întocmit de Kaspersky Lab, informează Agerpres. La nivel european, 54% dintre companiile chestionate au recunoscut că s-au confruntat cu cel puţin un atac cibernetic în ultimele 24 de luni, fapt care le-a creat probleme în activitate, precum: întreruperi ale activităţii (în 31% dintre cazuri), probleme de integritate a datelor (18%) şi pierderi de date (15%).
Potrivit studiului citat, companiile din Marea Britanie şi Spania întâmpină cele mai multe riscuri, 64% dintre respondenţi confirmând astfel de incidente în ultimii doi ani.
„În ciuda faptului că, în mod tradiţional, au bugete mai mari, comparativ cu IMM-urile, 64% dintre companiile mari au fost ţinta unui atac ce a dus la consecinţele menţionate, versus 45% dintre IMM-uri”, susţin experţii.
În acelaşi context al ameninţărilor cibernetice, 21% dintre respondenţi afirmă că numărul de atacuri asupra organizaţiilor lor a crescut, în ultimele 12 luni, comparativ cu anul anterior, în timp ce pentru 42% a rămas aproximativ la fel.
România se situează şi la această categorie sub media europeană, 17% dintre organizaţii considerând că numărul de atacuri a crescut în ultimul an, ceea ce confirmă ipoteza că ţara noastră se află într-o categorie medie de risc. În schimb, în privinţa urmelor pe care respondenţii spun că le-au lăsat atacatorii, lucrurile stau mai rău decât media europeană, un procentaj mai mare afirmând că nu au lăsat nicio urmă (27,7%), comparativ cu 21%.
Peste două treimi (72%) dintre organizaţiile participante la studiu află despre o breşă de date într-un interval care nu depăşeste opt ore, în timp ce 25% dintre companii nu iau măsuri în primele ore după atac, pentru că nu au aflat încă despre el.
Cifrele României sunt similare mediei europene, cu 71% dintre respondenţi care declară că află despre o breşă de date în cel mult opt ore.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Susținere financiară suplimentară pentru protejarea „Tezaurului Uman Viu”
ArtSafari: cinci expoziții de excepție cu opere ale marilor artiști plastici români
Istoria Teatrului, o „scenă” pentru eternitate
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou