Dacia Spring, al doilea cel mai bine vândut automobil electric în Franța

Dacia Spring, al doilea cel mai bine vândut automobil electric în Franța

Numărul 13, 6-12 apr. 2022  »  Roza vânturilor

Vânzările de automobile electrice noi pe piața din Franța le-au depășit, pentru prima dată în istorie, pe cele cu motoare pe benzină în primul trimestru, un punct de cotitură pentru vehiculele cu emisii reduse în contextul prețurilor ridicate la pompă și al subvențiilor guvernamentale pentru modelele electrificate, transmite Reuters, preluată de Agerpres. Pe ansamblu, înmatriculările de autoturisme noi pe piața din Franța au scăzut cu 17,3% în primele trei luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară din 2021, luna martie fiind a zecea lună consecutivă de scădere a înmatriculărilor.

Cu toate acestea, vânzările de automobile complet electrice și hibride au reprezentat aproape 40% din totalul vânzărilor, față de 38,3% pentru modelele convenționale pe benzină, arată datele furnizate de Plateforme automobile (PFA). Un purtător de cuvânt de la PFA a precizat că din cauza incertitudinilor cu privire la războiul din Ucraina și a lipsei anumitor componente nu este posibil să ofere o prognoză cu privire la vânzările de automobile noi în Franța în 2022.

Dacă la automobilele cu motoare pe benzină se adaugă și automobilele diesel, care, în primul trimestru al acestui an, au avut o cotă de 16,5% din piața auto din Franța, modelele cu motoare pe combustie internă reprezintă în continuare majoritatea automobilelor vândute în Franța. Chiar și așa, este evident că are loc o schimbare pe piața auto, avându-se în vedere că vehiculele electrificate erau un segment de nișă în urmă cu doar trei ani. Încurajate de subvenții guvernamentale, iminentele interdicții cu privire vânzarea de modele cu combustie internă și prețurile ridicate la benzină, vehiculele electrice au devenit produse mainstream într-un interval foarte scurt de timp, scrie Reuters.

Cel mai bine vândut automobile electric în Franța în luna martie a fost Tesla Model 3, urmat de Dacia Spring de la Renault și Peugeot 208 de la Stellantis.

În 2020, piața auto din Franța s-a prăbușit din cauza pandemiei de coronavirus, pentru ca în 2021 să înregistreze o creștere modestă.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.