Piața de leasing operațional a depășit nivelul de 77.000 de unități în administrare, în 2021

Piața de leasing operațional a depășit nivelul de 77.000 de unități în administrare, în 2021

Numărul 13, 6-12 apr. 2022  »  Analize și sinteze

Piața de leasing operațional a crescut în linie cu piața auto, depășind la finalul anului 2021, potrivit estimărilor Asociației Societăților de Leasing Operațional (ASLO), nivelul de 77.000 de unități în administrare, a declarat președintele Asociației, Bogdan Apahidean, citat de Agerpres. El a precizat că reprezintă o creștere de peste 8.000 de autovehicule, respectiv 12% față de finalul anului 2017, ultimul an cu date disponibile despre volume.

În aceeași perioadă, 2017-2021, înmatriculările de autoturisme și autovehicule utilitare ușoare au crescut cu 13%.

Totodată, ponderea produsului full-service a crescut spre 90%, „demonstrând că această variantă asigură cele mai mari beneficii oferite de externalizarea administrării flotelor auto”.

„Piața de leasing operațional a trecut prin mai multe provocări pe parcursul ultimilor cinci ani: investigația Consiliului Concurenței, pandemia, termenele prelungite de livrare a autovehiculelor, peste toate suprapunându-se și incertitudinile rezultate din situația din Ucraina. Cu toate acestea, piața și-a continuat creșterea, confirmând importanța acestui serviciu în achiziția și utilizarea autovehiculelor”, a menționat Bogdan Apahidean. El a mai spus că, în acest an, ASLO pregătește un demers pe lângă Autoritatea Fondului de Mediu în vederea extinderii accesului la eco-tichete.

„Asociația intenționează să construiască o propunere legislativă pentru a permite accesul direct al clienților de leasing operațional la eco-tichete, întrucât astăzi acestea sunt disponibile doar pe firma de leasing și nu pe utilizator. Dacă acest demers ar avea succes și tichetele ar fi oferite per utilizator și nu pe firma de leasing, parcul auto green din România ar avea șanse suplimentare de extindere”, a afirmat Bogdan Apahidean.

Consiliul Concurenței a închis în 2021, pe baza angajamentelor oferite de membri, investigația începută în noiembrie 2017. Investigația a avut ca obiect posibila încălcare a art. 5, alin. (1) din Legea Concurenței privind practicile anticoncurențiale și a vizat schimbul de informații realizat prin presă și intermediul asociației. Astfel, ASLO și 14 companii s-au angajat să adopte un set de măsuri de conformare cu legislația din domeniul concurenței, care să asigure, în același timp, confidențialitatea colectării, prelucrării și distribuirii de informații privind activitatea de leasing operațional.

Aceste argumente au fost asumate de cele 14 companii membre ale ASLO pentru a elimina îngrijorările de natură concurențială din cadrul investigației derulate de Consiliul Concurenței privind o posibilă coordonare a politicilor comerciale, prin fixarea prețului și/sau împărțirea pieței, realizată printr-un schimb de informații referitoare la volumele realizate pe piață de fiecare societate de leasing operațional.

Înființată pe 17 noiembrie 2010 ca o asociație profesională, neguvernamentală, non-profit și apolitică, ASLO are ca principal scop reprezentarea intereselor industriei de leasing operațional în comunitatea de afaceri prin promovarea conceptului de leasing operațional, a celor mai bune practici și standarde profesionale, precum și educarea și dezvoltarea comunității de afaceri în domeniul leasingului operațional și crearea unei interfețe oneste între comunitatea de leasing și terțe părți.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.