Piața mondială de publicitate va crește cu 8,4% în acest an

Piața mondială de publicitate va crește cu 8,4% în acest an

Numărul 23, 15-21 iun. 2022  »  Analize și sinteze

Industria mondială de publicitate ar urma să înregistreze în acest an o creștere de 8,4%, în pofida evoluțiilor geopolitice la nivel global și a îngrijorărilor privind o recesiune, arată un raport publicat de agenția de publicitate GroupM, o divizie a grupului britanic WPP, transmite Reuters, preluată de Agerpres. Cifra de 8,4% exclude impactul publicității politice din SUA, care ar urma să ajungă la venituri de 13 miliarde de dolari în acest an, de la 12 miliarde de dolari în 2020, susține GroupM.

Piața de publicitate, care în mod normal oglindește starea generală de sănătate a economiei, începe să își revină după vârfurile atinse în 2021, când a fost impulsionată de revenirea solidă a economiilor și a consumului personal.

Printre motoarele de creștere din 2022 se numără: majorarea numărului de noi firme mici, care este posibil să își facă publicitate la un nivel mai mare decât firmele pe care le înlocuiesc, firmele de publicitate din „noua economie” finanțată de fondurile speculative care caută să crească, precum și publicitatea peste hotare a firmelor chineze, susțin autorii raportului. În schimb, așteptata încetinire a sectorului de e-commerce, precum și majorarea dobânzilor vor fi factori care vor frâna avansul pieței de publicitate.

„Deși economia pe ansamblu și contextul este mai negativ acum decât era în decembrie, la nivel general, oamenii din industria noastră și cred că mulți experți sunt excesiv de pesimiști cu privire la performanțele economiei pe ansamblu”, a declarat Brian Wieser, președintele GroupM.

Autorii raportului prognozează că veniturile din publicitate pentru platformele digitale vor crește cu 11,5% în 2022, după un avans de 32% în 2021. Publicitatea digitală pe acele platforme va reprezenta 67% din veniturile totale ale industriei în acest an, excluzând publicitatea politică din SUA.

Publicitatea pe televizor ar urma să înregistreze un avans de 4,4% în 2022. Cu toate acestea, ritmul de creștere a publicității pe televizor ar urma să se aplatizeze în următorii cinci ani. Pentru multe firme de publicitate, YouTube va deveni o alternativă la televiziune, susțin autorii raportului.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.