Piața serviciilor de streaming din România, estimată la 43 de milioane de euro în 2021 și 2022
Numărul 10, 16-22 mar. 2022 » Analize și sinteze
Piața serviciilor de streaming din România a înregistrat, în 2020, cea mai mare creștere pe piața media și de divertisment, de 27,16%, la 29 milioane euro, iar estimările arată un avans de peste 22% în 2021 și 2022, până la un nivel de 43 milioane de euro, reiese dintr-o analiză realizată de strategy+business, publicație a rețelei globale PwC, relatează Agerpres. Pe acest fond, platformele de streaming (Netflix, Disney + sau Amazon Prime) au anunțat planuri de investiții în valoare de 230 de miliarde de dolari în conținut video în 2022, pentru a beneficia de creșterile estimate pentru aceste servicii în următorii ani, dar și pentru a-și păstra clienții și a atrage alții noi, într-o piață tot mai concurențială, notează sursa citată.
Un raport PwC Global Entertainment & Media Outlook 2021-2025 (GEMO) arată că, la nivel global, piața serviciilor de streaming video a crescut cu rate cuprinse între 12,4% și 34,5% în ultimii cinci ani, până la 58,3 miliarde euro, în 2021, iar acest trend va continua. Astfel, până în anul 2025, se estimează o valoare de 81,3 miliarde de dolari a pieței de profil.
În ceea ce privește situația fiecărei platforme de streaming, Netflix, liderul pieței cu 222 de milioane de abonați la finalul anului 2021, a anunțat investiții care depășesc 17 miliarde de dolari pentru conținut video în 2022, cu 25% peste nivelul din 2021. „Investițiile vin în contextul în care organizația trebuie să înlocuiască sute de emisiuni și filme care vor fi scoase din platformă”, notează analiștii.
De asemenea, Amazon Prime Video (175 de milioane de abonați), Disney+ (cu aproape 120 de milioane de abonați) și Peacock, deținută de NBC Universal (cu aproximativ 54 de milioane de abonați) au anunțat creșterea investițiilor în acest an. „Cu toate că au în plan să cheltuiască în acest an miliarde de dolari pentru a câștiga lupta pentru abonați, este important modul în care acești bani vor fi cheltuiți. Calitatea conținutului video este cea care va dicta succesul, iar o singură gafă poate însemna un exod al abonaților. De asemenea, costul achiziției de conținut a crescut, iar mega dealurile au devenit obișnuință în lupta pentru clienți”, se precizează în raportul de specialitate.
Totodată, analiștii consideră că exclusivitatea joacă un rol major atunci când vine vorba despre atragerea clienților pe platformele de streaming.
Conform analizei de specialitate, în România, streamingul video a consemnat un salt de 27,16%, în 2020, până la 29 milioane euro. Pentru 2021 și 2022, estimările arată un avans de peste 22%, la un nivel de 43 milioane de euro.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei