Platformă de comerț: Intrarea deplină a României în spațiul Schengen crește livrările cross-border cu 25%
Numărul 13, 9-15 apr. 2025 » Analize și sinteze
Platformă digitală pentru comerțul online Packeta România estimează o majorare de 25% a volumului de livrări internaționale în 2025, susținută de apetitul crescut al românilor pentru cumpărături din străinătate, precum și de tendința locală a sellerilor de a se extinde pe piețe externe, conform unui comunicat al companiei. Potrivit sursei citate, comportamentul consumatorilor români s-a orientat tot mai mult către achiziții online cross-border. România se remarcă între țările UE prin apetitul ridicat al cumpărătorilor săi de a comanda de peste hotare. Un studiu desfășurat la nivel european relevă că aproximativ 70% dintre cumpărătorii online români au făcut cel puțin o achiziție de la un magazin din străinătate, procentaj ce plasează România în topul UE la acest capitol (media UE fiind de circa 58%).
Practic, românii sunt printre europenii cu cele mai multe cumpărături online de peste graniță. Destinațiile preferate includ piețele asiatice și vest-europene iar motivele acestui comportament țin de prețuri mai bune și varietate mai mare.
De asemenea, experiența de cumpărare online a devenit mai comodă, majoritatea românilor apreciind cumpărăturile pe internet pentru economia de timp, iar servicii precum livrarea gratuită și descrierile detaliate ale produselor contează tot mai mult.
Pentru companii, eliminarea controalelor la frontierele terestre, aeriene și maritime simplifică semnificativ tranzitul mărfurilor, reducând timpii de așteptare și costurile logistice. Acest context favorabil stimulează atât exporturile, cât și importurile, facilitând accesul la piețele europene și creând oportunități pentru extinderea afacerilor locale.
„Integrarea României în Schengen aduce beneficii concrete pentru clienții noștri și pentru partenerii selleri care expediază peste granițe. Observăm deja un interes puternic pentru cumpărături din străinătate, iar tendința se va intensifica pe măsură ce timpii de livrare și costurile de transport scad. De partea cealaltă, magazinele românești au acum acces mai ușor la publicul din țările vecine, fapt care le poate impulsiona vânzările și vizibilitatea internațională”, a declarat Alexandr Jeleascov, managing director al Packeta România, citat în comunicat.
Potrivit companiei, creșterea comerțului online dincolo de granițe este strâns legată de: flexibilitatea opțiunilor de livrare (românii aleg tot mai des locuri de ridicare tip pick-up și lockere, apreciind libertatea de a-și prelua coletele după propriul program), plata online și încrederea în platforme (adoptarea plăților electronice a urcat semnificativ, pe fondul extinderii modalităților de plată integrate direct în aplicațiile de livrare), viteză și trasabilitate (investițiile în tehnologie au redus timpul mediu de procesare a comenzilor, iar consumatorii pot urmări în timp real unde se află pachetul lor), compararea internațională a prețurilor (mulți cumpărători români își caută produsele în țări din Vest sau Asia, motivați de oferte variate și discounturi care uneori nu se regăsesc local).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Pregătirile pentru TIFF 2025 anticipează noi succese ale cinematografiei românești
Pregătirile pentru Festivalul „George Enescu”, premise ale unor concerte memorabile
Ziua Mondială a Teatrului, marcată de producții dramaturgice diverse și atractive
O primăvară a filmului pe măsura exigenței cinefililor
Art Safari își consolidează statutul de „cel mai mare organizator de expoziții din Europa de Est”
Festivalul Cărților Deschise, o fereastră spre fascinanta lume a cunoașterii
De 1 și 8 Martie „un cântec, un zâmbet, o floare” oferite mamelor, soțiilor, prietenelor, colegelor noastre
Arta Thaliei – de la viață pe scenă și de la scenă la publicul larg