Preşedintele ANAF: Obligaţiile fiscale declarate de contribuabilii pe care Agenţia îi gestionează au crescut cu 3%

Președintele ANAF: Obligațiile fiscale declarate de contribuabilii pe care Agenția îi gestionează au crescut cu 3%

Telex » Știri 15 ianuarie 2021  

Obligaţiile fiscale declarate de contribuabilii pe care Agenţia Naţională de Administrare Fiscală îi gestionează au crescut cu 3% faţă de anul precedent, deşi 2020 a fost un an de criză sanitară, a declarat, la un eveniment de specialitate, preşedintele ANAF, Mirela Călugăreanu, citată de Agerpres. „ANAF a participat activ alături de Ministerul Finanţelor Publice, anul trecut, la elaborarea actelor normative destinate sprijinirii mediului de afaceri din perspectivă fiscală. Scopul acestor măsuri l-a reprezentat, desigur, asigurarea lichidităţilor necesare continuării afacerilor şi susţinerii locurilor de muncă pentru români. (...) Aş dori să adaug că într-un an de criză sanitară a fost foarte important faptul că obligaţiile fiscale declarate de contribuabilii pe care ANAF îi gestionează au crescut cu 3% faţă de anul precedent. Şi, de asemenea, deşi s-a implementat mecanismul legal de amânare la plată a impozitelor şi taxelor care s-au născut după data intrării în stare de urgenţă şi până la finele anului, obligaţiile fiscale declarate în această perioadă au fost achitate în proporţie de peste 91%. Desigur că s-au adoptat o serie de măsuri în legătură cu simplificarea procedurilor de administrare fiscală şi, în afară de eşalonarea simplificată pe care noi o apreciem ca fiind un real succes, şi fiind o procedură win-win şi din perspectiva ANAF-ului şi din perspectiva contribuabililor, am reuşit, prin consultare cu (…) reprezentanţii mediului de afaceri din România, să implementăm anul trecut identificarea vizuală online pentru înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual”, a spus Mirela Călugăreanu.

Ea a afirmat că peste 10.000 de contribuabili au fost înrolaţi în SPV de la distanţă.

De asemenea, un alt aspect menţionat de preşedintele ANAF a fost implementarea Serviciului de Programări Online, care a înregistrat peste 12.000 de accesări. „Faptul că a putut fi implementată posibilitatea efectuării plăţii impozitelor şi taxelor prin Ghişeul.ro, interconectat cu SPV, este de asemenea un element de progres. Desigur că am extins şi numărul documentelor şi rapoartelor ce pot fi accesate prin SPV. Nu în ultimul rând, extinderea aplicării procedurilor vamale simplificate reprezintă pentru noi un proiect important pe care l-am început în anul 2020, iar scopul nostru pe această direcţie de acţiune este de a ne alinia la media europeană de utilizare a acestei proceduri vamale într-un procent de 65%”, a susţinut preşedinta ANAF.

Potrivit sursei citate, principalul obiectiv al agenţiei în 2021 este ca instituţia să fie transformată într-o organizaţie inovativă, care să răspundă provocărilor mediului extern. „Aş dori să subliniez că urmărim trei direcţii majore de acţiune. Respectiv continuarea parteneriatului cu contribuabilii, în primul rând, soluţii digitale integrate şi, nu în ultimul rând, prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale. De altfel, aceste linii de acţiune sunt transpuse într-un set dezvoltat şi amplu de măsuri care face parte dintr-un program operaţional de recuperate a veniturilor şi vă informez că în curând, adică la începutul lunii februarie, ne-am propus să facem public acest program despre care v-am vorbit, desigur după ce, până la finele lunii ianuarie, îl vom dezbate în Consiliul Consultativ al ANAF”, mai spus Mirela Călugăreanu.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.