Preşedintele ASF: Sper că într-o perioadă scurtă vom modifica legislaţia RCA

Președintele ASF: Sper că într-o perioadă scurtă vom modifica legislația RCA

Telex » Știri 22 octombrie 2020  

Președintele Autorității de Supraveghere Financiară, Nicu Marcu, a declarat că speră ca într-o perioadă scurtă legislația privind RCA să fie modificată, prin reglarea modului de decontare, iar consumatorul va putea să meargă la societatea la care s-a asigurat pentru a i se deconta dauna. „Într-o perioadă imediat următoare se va modifica legislația astfel încât să dăm posibilitatea consumatorului să meargă (...) să i se deconteze dauna de către societatea la care s-a asigurat. Și în momentul acesta are posibilitatea să opteze pentru o asigurare directă, să-i fie decontată dauna de către asiguratorul la care a încheiat, dar asigurarea acesta are costul mai mare.(...) Este la propunerea noastră și e apanajul Parlamentului. Sigur, într-o perioadă scurtă vom modifica. Ideea este că trebuie să lucrăm la cauze și nu la efecte și cauzele se rezolvă numai prin reglarea acestui mod de decontare. Atât timp cât eu cumpăr serviciul de calitate și cel la care m-am asigurat îmi decontează și dauna, cred că problema cea mai mare a fost rezolvată”, a explicat, la un post de televiziune, Nicu Marcu, citat de Agerpres. El a subliniat că „toată concentrarea publicului” s-a făcut pe această componentă pe care ASF o are în supravegherea RCA și că, într-adevăr, sunt anumite distorsiuni în piață, sunt nemulțumiri ale consumatorilor, care se concretizează în petiții.

„Din păcate, aceste petiții au avut un trend crescător comparativ cu 2019, când nivelul petițiilor a fost în jur de 20.000, numai în semestrul unu din acest an petițiile au depășit pragul de 20.000. Nemulțumirea consumatorului se vede clar că există. Dacă ne raportăm la numărul asiguraților, procentul în numărul de asigurări este nesemnificativ, dar pe noi, ca autoritate, ne interesează inclusiv o singură petiție”, a spus președintele ASF.

Acesta a subliniat că discuțiile vizează nemulțumirile consumatorilor privind plata daunelor de către compania de asigurări și o vină „care este împărțită la un moment dat” între companiile de asigurări și companiile care asigura serviciul de reparații ale autoturismelor. „Autoritatea face supraveghere, control și acolo unde a găsit deficiențe sancționează. Din păcate, mai și sancționează și niciodată nimeni nu este mulțumit în situația în care primește o sancțiune sau primește o sancțiune mai mare. Sancțiunile noastre sunt din păcate contestate. Multe dintre ele au decizii finale și își ating scopul, altele sunt contestate”, a semnalat șeful ASF.

Nicu Marcu a adăugat că, în ceea ce privește tarifele, acestea sunt stabilite de o companie de consultanță externă, foarte bine calculate. Este un tarif mediu la care se raportează celelalte tarife pe care o companie le promovează și, dacă există scăpări, „sunt scăpări izolate, ce nu impactează”.

„Problema este această decontare. Oamenii sunt nemulțumiți de decontările pe daunele respective”, a punctat Nicu Marcu.

Pe de altă parte, președintele ASF a menționat că la nivelul Autorității, pe lângă Serviciul Petiții, a fost înființat și un Serviciu de Conciliere, care a avut rezultate foarte bune, în proporție de peste 80% petițiile adresate fiind rezolvate în mod pozitiv.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.