
Prețul corect
Numărul 18-19, 2-15 august 2016 » Revista presei economice
Intrarea în vigoare a legii prin care se stabilește pentru hipermarketuri o cotă obligatorie pentru vânzarea produselor agroalimentare românești a declanșat, cum se știe, un val de proteste din partea marilor retaileri. Este o temă preocupantă pentru o mare parte a populației țării, începând, desigur, cu producătorii. Din acest motiv se justifică întru totul citarea punctului de vedere exprimat de analistul Ionuț Bălan în revista Capital (25-31 iulie a.c.): „Oare cât de greu e să faci o rețea de distribuție cum au marii retaileri, ce aduc marfă din import, pentru a permite integrarea unor producători mici, ce-și vând acum roșiile în fața porții? Ceea ce au făcut hipermarketurile poate oricine. Piața Obor din Capitală continuă să fie mai ieftină decât orice hipermarket. Aici nu se practică taxă de raft și nu sunt nici prețuri prohibitive, ca la magazinele sibienilor. Iată un exemplu care arată că banii investitorilor, care ar putea face un lanț de distribuție, n-au de ce să meargă către produse din import, dacă mărfurile românești sunt calitativ mai bune și mai ieftine”.
Ediția aniversară a Târgului „Gaudeamus”, o memorabilă întâlnire între oferta și cererea de carte
Sub egida UNESCO, valorile culturii românești se bucură în lume de o tot mai largă recunoaștere
Capodopere ale lui Picasso și Dali strălucesc pe firmamentul cultural românesc
Radiodifuziunea Română la a 95-a aniversare; un serviciu public pentru milioane de ascultători
Un Barometru „oglindă” al dinamicii consumului cultural
Bani pentru cultură, generatori de valoare adăugată la scară locală și națională
Săptămâna Teatrului Tânăr, o probă de „anduranță” a tradiției și inovației artistice
KINOdiseea de la București, o „călătorie” fascinantă în lumea filmului