Prețul mediu al terenului arabil din România este mai mare decât în Franța

Prețul mediu al terenului arabil din România este mai mare decât în Franța

Numărul 46, 8-14 dec. 2021  »  Roza vânturilor

Prețul mediu al unui hectar de teren arabil din România era anul trecut de 7.163 de euro, în timp ce Franța era de 6.000 de euro, iar în Ungaria de 4.893 de euro, arată datele publicate de Eurostat, relatează Agerpres. În rândul statelor membre ale UE, cele mai mari prețuri la terenuri arabile erau în Țările de Jos (cu o medie de 69.632 de euro pentru un hectar în 2019), la polul opus fiind Croația unde un hectar de tern arabil costa, în medie, 3.440 de euro în 2020.

PUBLICITATE
La nivel regional, conform datelor disponibile cel mai mare preț pentru un hectar de teren arabil se înregistra în regiunea Insulele Canare din Spania (cu o medie de 120.477 de euro pe hectar în 2020), iar cele mai mici prețuri în regiunea sud-vest (Yugozapaden) din Bulgaria (cu o medie de 2.051 de euro pentru un hectar). În cazul României, cele mai mari prețuri la terenuri arabile sunt în regiunea București-Ilfov (11.615 euro pentru un hectar) și cele mai mici în regiunea Nord-Vest (6.261 de euro pentru un hectar).

Eurostat subliniază că prețul terenului arabil depinde de mai mulți factori precum legislația națională, climă, apropierea de rețelele de transport, calitatea solului, sisteme de irigații, precum și de forțele de piață ce țin de cerere și ofertă. În toate regiunile Uniunii Europene, terenul arabil este mai scump decât pajiștile. De asemenea, terenul arabil irigabil este mai scump decât terenul non-irigabil în aproape toate regiunile.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.