Prima întâlnire a Panelului Internațional de Educație Contabilă, 12-13 septembrie 2019
Numărul 36, 24-30 sept. 2019 » Direct de la sursă
Promovarea educației contabile este o parte integrantă a viziunii IFAC, conform căreia profesia contabilă globală este recunoscută ca fiind esențială pentru organizațiile puternice și durabile, piețele financiare și economiile naționale. Profesioniștii contabili competenți și credibili, dedicați învățării pe tot parcursul vieții, stau la baza acestei viziuni. Pentru a rămâne relevanți într-un mediu caracterizat prin schimbare rapidă, profesioniștii contabili trebuie să demonstreze din ce în ce mai mult abilități dincolo de competențele contabile recunoscute de obicei în zilele noastre.
Pentru a răspunde provocărilor pe care le prezintă un mediu în schimbare rapidă, IFAC și Consiliul pentru Standarde Internaționale de Educație Contabilă (IAESB) au anunțat o nouă abordare pentru promovarea educației contabile. Această abordare, care este proiectată pentru a fi relevantă, receptivă, eficientă și deschisă, reflectă angajamentul continuu al IFAC față de educația contabilă, se bazează pe avantajele comparative ale IFAC, optimizează utilizarea resurselor interne și favorizează utilizarea celor externe.
Astfel, în perioada 12-13 septembrie a.c. a avut loc, la sediul IFAC din New York, prima întâlnire a noului grup consultativ denumit Panelul Internațional de Educație Contabilă, care reprezintă o componentă importantă a noii abordări a IFAC, structură formată din reprezentanți de rang înalt ai comunității globale pentru educația contabilă, în care este prezentă și România. Grupul este instituit de Boardul IFAC pentru a contribui la promovarea educației contabile prin furnizarea de consultanță strategică, facilitarea accesului la experiență și resurse și pledarea pentru educația de calitate a unor profesioniști contabili pregătiți pentru viitor. La întâlnire a participat și conf. univ. dr. Adriana Florina Popa, reprezentanta CECCAR în Panel.
Cu această ocazie s-au stabilit bazele modului în care membrii acestui grup, reprezentanți ai comunității globale a educației contabile cu experiență și expertiza relevante, din țări dezvoltate și în curs de dezvoltare din șase regiuni ale lumii – Africa, Orientul Mijlociu, Asia, Europa, America Latină și Insulele Caraibe, America de Nord și Australia și Oceania, vor oferi consultanță asupra viziunii pe termen lung în materie de educație contabilă pentru IFAC și asupra domeniilor strategice.
Panelul are responsabilități în ceea ce privește preluarea contribuțiilor părților interesate, monitorizarea progreselor, oferirea de suport în cadrul procesului de dezvoltare a strategiei IFAC, asigurând, în același timp, o dezvoltare a educației contabile adecvată pentru viitor. În acest context, panelul asigură accesul la experiență si resurse, oferind consultanță în ceea ce privește rezultatele prin identificarea proiectelor de revizuire sau elaborare de standarde de educație contabile (IES), elaborarea de propuneri de proiecte, derularea unui proces de consultare adecvat pentru proiecte, crearea grupurilor de lucru, după caz, și dezvoltarea publicațiilor propuse și finale. De asemenea, panelul recomandă standardele revizuite sau noi Boardului IFAC, confirmând că procesul de consultare convenit a fost urmat. Printre responsabilitățile sale se află și promovarea adoptării și implementării de standarde de educație contabilă (IES) și promovarea dezbaterii internaționale pe probleme emergente relevante pentru educația contabilă.
De-a lungul celor doua zile de discuții au fost supuse atenției membrilor obiective precum:
- Înțelegerea noii abordări a IFAC de a promova educația contabilă (AE) la nivel global și a rolului grupului în cadrul noii abordări;
- Construirea unei înțelegeri comune a factorilor care determină schimbarea și a factorilor externi care afectează profesia contabilă și educația contabilă la nivel global;
- Stabilirea unei viziuni pe termen lung pentru educația contabilă în contextul noii strategii a IFAC și al avantajelor comparative, pe un orizont de planificare de 3 până 5 ani;
- Identificarea modului de a furniza sfaturi despre domeniile strategice ale educației contabile pentru a realiza viziunea educației contabile și a se alinia la avantajele comparative ale IFAC;
- Clarificarea modului de lucru în cadrul grupului pentru crearea de valoare adăugată la cel mai înalt nivel și cu impact pe termen lung;
- Oferirea de consultanță cu privire la etapele următoare referitoare la noua abordare și la grup, inclusiv la modul de implicare a părților interesate.
Dezbaterile au condus la identificarea unor factori centrali ce stau la baza viziunii pe termen lung pentru educația contabilă, precum asigurarea conectivității între părțile interesate, creșterea nevoii de profesioniști contabili prin demonstrarea valorii acestora, evidențierea profesiei contabile în rândul tuturor profesiilor prin agilitatea de a face față schimbării, pregătirea pentru viitor etc.
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara