Procedura de întocmire, avizare și aprobare a raportului de inspecție fiscală, publicată în Monitorul Oficial

Procedura de întocmire, avizare și aprobare a raportului de inspecție fiscală, publicată în Monitorul Oficial

Numărul 48, 8-14 dec. 2020  »  Curier legislativ

În Monitorul Oficial nr. 1.210 din 11 decembrie 2020 a fost publicat Ordinul președintelui ANAF nr. 4.077/2020 pentru aprobarea Procedurii de întocmire, avizare și aprobare a raportului de inspecție fiscală. Actul normativ are în vedere asigurarea transparentizării activității de inspecție fiscală, a responsabilizării funcționarilor publici implicați în activitatea de inspecție fiscală, în contextul în care OPANAF nr. 2.506/2018, pentru aprobarea Sistemului de proceduri pentru inspecția fiscală, reglementează procedura de lucru internă a organelor de inspecție fiscală.

Procedura de întocmire, avizare și aprobare a raportului de inspecție fiscală are ca scop definirea acțiunilor ce trebuie efectuate pentru parcurgerea etapelor specifice pentru finalizarea unei inspecții fiscale.

Procedura urmărește standardizarea acțiunilor de efectuat pentru înscrierea constatărilor, avizarea de șeful de serviciu și aprobarea de către conducătorul activității de inspecție fiscală.

În cadrul Procedurii se vor întocmi sau utiliza următoarele documente: 

raportul de inspecție fiscală (parțială sau generală) încheiat cu respectarea modelului și conținutului aprobat prin Ordinul președintelui ANAF nr. 3710/2015 privind modelul și conținutul Raportului de inspecție fiscală întocmit la persoane juridice și Ordinul președintelui ANAF nr. 3772/2015 privind modelul și conținutul Raportului de inspecție fiscală întocmit la persoane fizice;

nota privind constatările în divergență;

înștiințare pentru discuția finală.

Procedura presupune derularea a patru etape:

1. Analiza constatărilor fiscale împreună cu șeful de serviciu coordonator;

2. Întocmirea raportului de inspecție fiscală și a dosarului acțiunii de inspecție fiscală;

3. Avizarea raportului de inspecție fiscală de către șeful de serviciu coordonator;

4. Aprobarea raportului de inspecție fiscală de către conducătorul coordonator al activității de inspecție fiscală.

De asemenea, prin această Procedură, sunt reglementate și situațiile în care apar divergențe între organele fiscale în stabilirea corectă a stării de fapt fiscale la un contribuabil verificat, precum și modalitatea de soluționarea a divergențelor prin consensul opiniilor între reprezentanții echipei de inspecție fiscală, șeful de serviciu și conducătorul activității de inspecție fiscală.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.