Proiectul „Pașaport de export”, derulat de CNIPMMR: cursuri gratuite pentru 400 de angajați din cadrul IMM-urilor în domeniul internaționalizării

Proiectul „Pașaport de export”, derulat de CNIPMMR: cursuri gratuite pentru 400 de angajați din cadrul IMM-urilor în domeniul internaționalizării

Telex » Știri 20 aprilie 2021  

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) implementează, până în mai 2022, proiectul „Pașaport de export”, prin intermediul căruia organizează cursuri gratuite pentru 400 de angajați din cadrul IMM-urilor în domeniul internaționalizării. Potrivit unui comunicat al CNIPMMR, obiectivul general al proiectului îl reprezintă îmbunătățirea nivelului de cunoștințe/ competențe/ aptitudini necesare derulării activităților de internaționalizare/export pentru angajații care își desfășoară activitatea în sectoarele economice din regiunile Nord-Est, Nord-Vest, Sud și Vest prin participarea a 400 de angajați la un program integrat de formare.

Persoanele participante la program trebuie să îndeplinească o serie de condiții: să aibă domiciliul sau reședința în una dintre cele patru regiuni de implementare a proiectului – Nord-Est, Nord-Vest, Sud și Vest; să fie încadrate cu contract individual de muncă (cu normă întreaga sau cu timp parțial); locul de muncă ocupat să fie în una dintre regiunile de implementare a proiectului; să nu ocupe poziții de management sau poziții în departamentul de resurse umane; să-și desfășoare activitatea în unul dintre sectoarele economice cu potențial competitiv identificate în Strategia Națională pentru Competitivitate (SNC) în corelare cu domeniile de specializare inteligentă identificate în Strategia Națională de Cercetare, Dezvoltare și Inovare (SNCDI). „Cele 40 de IMM-uri care vor fi sprijinite în vederea elaborării și introducerii unor programe de învățare la locul de muncă vor fi selectate dintre firmele din care provin persoanele înregistrate în grupul-țintă al proiectului”, precizează CNIPMMR, în comunicat.

Potrivit CNIPMMR, în cadrul proiectului, activitatea de organizare și derulare de cursuri de formare profesională pentru angajații firmelor care derulează activități de export sau intenționează să pătrundă pe piețe externe (pentru 400 de persoane, după cum am mai menționat), cuprinde două etape:

Etapa 1: Organizarea de cursuri de referent comerț exterior (cod COR 333911), în cadrul cărora se vor aborda următoarele teme: încheierea și derularea contractelor de vânzare-cumparare internațională; modalități, tehnici și instrumente bancare și valutare; operațiuni de vămuire; Convenția internațională privind regulile și uzanțele internaționale privind condițiile de livrare – INCOTERMS; transportul internațional de mărfuri: rutier, feroviar, maritim și aerian, politica de marketing, precum și instrumente digitale de eficientizare a activităților de internaționalizare (cu sprijinul Google).

Etapa 2: Parcurgerea de către angajați a unui curs de comunicare într-o limbă străină în funcție de piața preponderentă către care firma la care sunt angajați exportă sau intenționează să exporte.

În ceea ce privește activitatea de sprijin acordat întreprinderilor în vederea elaborării și introducerii unor programe de învățare la locul de muncă (pentru 40 de IMM-uri), aceasta include elaborarea Ghidului Exportatorului. Potrivit CNIPMMR, „Ghidul va conține instrumentele necesare unui parcurs optim de urmat de o întreprindere pe termen lung pentru maximum de competitivitate în activitățile de export și va permite celor 40 de întreprinderi care îl vor implementa să își poate instrui personalul actual și viitor în vederea eficientizării la maximum a activităților de export”: 1. Export Readiness – evaluarea potentialului de export (▪ Business Model Canvas pentru internationalizare; ▪ Analiza SWOT pentru exporturi); 2. Internaționalizarea și exporturile românești: ▪ scurt istoric și repere de bază în 2020, ▪ patru studii de caz cu firme românești care s-au internaționalizat/care fac exporturi (domenii complementare); 3. Cum să îți dezvolți un plan de export; 4. Atelier digital pentru export (▪ Cum să faci export online?; ▪ Introducere în marketingul pe piețe internaționale; ▪ Cum să te faci înțeles pe piețele externe?; ▪ Sistemele de asistență de care vei avea nevoie; ▪ Cum îi convingi pe clienții din alte țări să îți cumpere produsele?); 5. Strategii de intrare pe piețele țintă (▪ Conceptul de strategie de intrare pe piețele externe; ▪ Studii de caz; ▪ Metode de intrare pe o piață externă); 6. Finanțarea activității de export (▪ Surse private de finanțare; ▪ Programe guvernamentale naționale și internaționale pentru finanțarea activităților de export); 7. Vizitarea țării țintă + evaluarea riscului (risk management); 8. Cum faci vânzări pe piețele externe (managing sales leads) (▪ Pași de lucru pentru vânzări internaționale; ▪ Studiu de caz real); 9. Aspecte legale și nevoi juridice: Lucruri necesare pentru dezvoltarea activităților comerciale pe piețe; 10. Modalități de organizare a programelor de formare la locul de muncă – resurse necesare, planificarea activităților de formare, autorizarea activităților de formare etc.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.