PwC: Ponderea turismului în PIB-ul global a crescut la peste 3% în 2016

Numărul 37, 26 sept. - 9 oct. 2017  »  Lumea în care trăim

Sectorul a generat peste 109 milioane de locuri de muncă și venituri de 2.300 de miliarde de dolari la nivel mondial

Un an foarte bun pentru sectorul turistic din Malta a dus industria turismului din această țară la o pondere de 13% la formarea PIB-ului, comparativ cu 5% în Spania și 2% în Italia, în vreme ce ponderea turismului în PIB-ul global a crescut la peste 3% anul trecut, relevă o nouă analiză a PwC Global Economy Watch, care arată importanța sectorului turistic pentru economiile de la periferia Zonei Euro, incluzând Malta și Cipru.

În 2016, sectorul turistic a generat peste 109 milioane de locuri de muncă și venituri de 2.300 de miliarde de dolari la nivel global. Această valoare este similară cu cea a PIB-ului Indiei, potrivit datelor World Travel&Tourism Council (WTCC).

Analiza arată că atât Malta, cât și Cipru au înregistrat o creștere cu două cifre a sosirilor turiștilor în luna iunie 2017 (cu 19%, respectiv, cu 12%), comparativ cu perioada similară a anului trecut. Este de așteptat ca Cipru să înregistreze un număr-record de turiști în acest an. Într-o manieră similară, Spania ar putea să consemneze un spor de 12% al numărului de turiști, urmată de Portugalia și Grecia (cu 8%, respectiv, cu 7%), luând în calcul că nu se va înregistra nicio problemă la partea de ofertă.

„În ciuda instabilității politice din multe zone ale lumii, sectorul turistic dă dovadă de rezistență – a depășit ritmul creșterii PIB pentru al șaselea an consecutiv. Pentru mulți dintre noi, sezonul vacanțelor înseamnă în principal aeroporturi, hoteluri, zile însorite, dar trebuie perceput și ca o componentă crucială a economiei, care generează venituri importante. Acest lucru este în mod deosebit valabil pentru câteva dintre economiile de la periferia Zonei Euro precum Grecia, Spania sau Cipru”, a declarat Florin Deaconescu, partener de audit, liderul echipei de servicii pentru sectorul tehnologiei, media și divertisment și telecom, PwC România.

„Liniile aeriene low-cost au alimentat această creștere puternică a numărului de turiști. Atât prețul petrolului, cât și costul forței de muncă s-au menținut la niveluri relativ scăzute în ultimii ani, ceea ce a generat profituri mai mari și creșterea capacității de transport pentru multe dintre companiile low-cost”, a adăugat Andreea Mitiriță, director, Consultanță fiscală, PwC România, membru al echipei de servicii pentru sectorul tehnologiei, media și divertisment și telecom a PwC România.

Cu toate acestea – sunt de părere autorii studiului –, în ciuda succesului unor destinații turistice precum Malta sau Cipru, datele arată că piața turistică din Zona Euro este relativ saturată, cea mai rapidă creștere la nivel global înregistrând-o piața asiatică.

Surse: PwC analysis, World Bank



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.