Radu Ghețea: În viitorul apropiat, modelul de business în banking se va schimba; vor fi duse spre extrem serviciile online

Radu Ghețea: În viitorul apropiat, modelul de business în banking se va schimba; vor fi duse spre extrem serviciile online

Telex » Știri 19 noiembrie 2021  

Modelul de business în banking se va schimba în viitorul apropiat, în condițiile în care se va lucra mai mult la distanță de bancă, fiind duse spre extrem serviciile online, ceea ce va însemna o regândire a structurilor, a unităților, din punct de vedere al băncilor, a declarat, la un eveniment de specialitate, președintele de onoare al Asociației Române a Băncilor (ARB), Radu Ghețea, citat de Agerpres. „Ce o să se întâmple în viitorul apropiat? Cred că este important să fim de acord cu toții că, în viitorul apropiat, modelul de business în banking se va schimba. Este clar că experiența pe care noi am căpătat-o în pandemie - și am văzut că se poate lucra și cu mai puțini oameni la bancă, se poate lucra foarte mult online, ne aduce la concluzia că, într-un viitor nu foarte îndepărtat, modelul de banking se va schimba. În special în zona retail - aș adăuga nu numai persoanele fizice, aș folosi retail pentru o acoperire mai largă, inclusiv IMM-urile sau întreprinderile mai mici - vor lucra mult mai mult la distanță decât aproape de bancă. Vor fi duse spre extrem serviciile online și, asta bineînțeles, din punct de vedere al băncilor va însemna o regândire a structurilor, a unităților, a unităților de suport și așa mai departe”, a menționat Radu Ghețea.

El a subliniat că este nevoie de foarte mulți IT-iști și de „oameni care să înțeleagă, nu neapărat să fie oameni cu pregătire strict IT - dar oameni care să înțeleagă ce înseamnă să faci business în era modernă, în era în care digitalizarea este pe primul loc”.

„În viitor vom avea noi modele de business, în special în zona retail. În zona corporate lucrurile se vor mai simplifica, se vor mai automatiza, operațiunile nu vor mai necesita prezența la bancă, dar, din punct de vedere al activității de creditare, în care băncile se expun, părerea mea este că vom continua să avem contacte cu clientul, de multe ori experiența mea spune că și expresia feței poate să spună foarte mult. Sigur, putem face și online treaba asta, dar nu poți ști când și-a schimbat zâmbetul și a închis camera. A închis camera spunând «nu avem net», dar el a făcut o grimasă când a aflat care sunt condițiile de la bancă și cât de complicat va fi să le îndeplinească”, a mai spus Radu Ghețea.

În opinia sa, pandemia în sistemul bancar, dar nu numai, a reușit să accelereze ceea ce, la un moment dat, mergea destul de lent: digitalizarea societății. „Și nu numai la noi, în întreaga Europă, în întreaga lume, digitalizarea a făcut pași enormi datorită acestei situații neplăcute care se numește pandemie, de unde se vede că în tot răul mai există și câte un bine. Acest bine nu poate compensa răul pe care l-a făcut pandemia pe de altă parte. Sistemul bancar românesc a făcut față cu foarte mult succes, cu brio, acestei provocări care a însemnat pandemia și cred că este deja momentul să spunem că am învățat foarte mult din pandemie pentru a ne putea desfășura activitatea în condiții aproape de normal”, a adăugat Radu Ghețea.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.