Raport: Creştere cu 35% a încercărilor de fraudă raportate la nivel global în perioada pandemiei  

Raport: Creștere cu 35% a încercărilor de fraudă raportate la nivel global în perioada pandemiei  

Telex » Știri 18 noiembrie 2020  

Încercările de fraudă înregistrate la nivel global au crescut cu 35%, în timpul pandemiei de COVID-19, relevă rezultatele unui studiu de specialitate, publicat de SAS, cu ocazia Săptămânii Internaționale de Conștientizare a Fraudei, potrivit Agerpres. „Din perspectiva monitorizării tranzacțiilor online, anul 2020 a fost cu totul atipic. Încercările de fraudă au crescut cu aproape 35%, ceea ce ne arată că infractorii sunt mai activi în încercările de fraudare a canalelor digitale. Instituțiile financiare sunt nevoite, așadar, să-și redefinească modul în care se protejează pe ele însele, dar și pe clienți, de riscurile asociate acestor schimbări, respectiv să adopte cât mai rapid tehnologiile antifraudă disponibile”, a declarat Ștefan Baciu, country manager SAS România & Republica Moldova.

Alte concluzii ale cercetării relevă modul în care plățile digitale cresc riscul de fraudă la nivel global, cum frauda digitală crește în frecvență și devine mai sofisticată, că instituțiile de servicii financiare au nevoie de tehnologii multilayer și de capacități analitice pentru a identifica amenințările suprapuse în timp real, dar și că datele sunt critice. „Deși tehnologiile de plată predominante variază în funcție de regiune, tendințele de fraudă au puncte comune semnificative, indiferent de poziționarea geografică. Acest lucru demonstrează că infractorii se coordonează și împărtășesc informații mai deschis decât instituțiile financiare, ceea ce le conferă un avantaj semnificativ în zădărnicirea eforturilor de depistare a fraudelor. Frauda transfrontalieră este din ce în ce mai frecventă. Arsenalul de trucuri al fraudatorilor și rețelelor acestora devine la fel de avansat ca tehnologiile utilizate pentru a le detecta activitățile. Social engineering, phishing și furtul de identitate, alături de amploarea metodelor digitale de plată, le oferă acestora un avantaj. Companiile ar trebui să fie conștiente de faptul că noile mecanisme de plată sunt în special vizate de aceste atacuri din cauza controalelor ineficiente de risc la care sunt supuse inițial”, se menționează în raport.

Specialiștii în domeniu sunt de părere că o metodă eficientă de contracarare a atacurilor venite din partea infractorilor cibernetici o reprezintă acțiunile automatizate și gestionarea predictivă a cazurilor, bazate pe inteligență artificială și machine learning. „Utilizarea datelor pentru analize în timp real și acțiuni automate va fi crucială pentru a prospera în acest nou normal digital. Capacitățile vor varia în funcție de maturitatea tehnologică, însă orice companie, de orice nivel, are nevoie de cât mai multe date pentru a lua decizii eficiente în timp real. Este important de menționat că implementarea infrastructurii cloud pentru sistemele de gestionare a fraudei mărește capacitățile de ingestie de date”, se arată în rezultatele cercetării.

Studiul SAS, întocmit în colaborare cu Javelin Strategy & Research, s-a bazat pe interviuri independente cu directori de plăți și securitate din 20 de țări și cinci regiuni - America de Nord, America de Sud, Europa, Africa și Asia Pacifică, realizate în perioada ianuarie - septembrie 2020.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.