Raport: Piața auto din România înregistrează o ușoară revigorare în 2021, cu vânzări mai mari în fiecare lună

Raport: Piața auto din România înregistrează o ușoară revigorare în 2021, cu vânzări mai mari în fiecare lună

Telex » Știri 16 iulie 2021  

Piața auto din România înregistrează o ușoară revigorare în 2021, cu vânzări mai mari în fiecare lună, iar piața auto din Europa dă semne că își va reveni din a doua jumătate a acestui an, potrivit unui raport al firmei de consultanță PwC, citat de Agerpres. „Piața auto europeană încă se luptă cu impactul pandemiei Covid-19 și un semn de recuperare este așteptat în a doua jumătate a acestui an, când consumatorii ar putea începe să cheltuiască economiile făcute în timpul pandemiei”, reiese din raportul „Autofacts” realizat de PwC și Strategy&, Departamentul de strategie globală din rețeaua PwC.

În primul trimestru din acest an, vânzările auto europene au scăzut cu 25,5%, față de perioada pre pandemică (2019). „Anul 2020 a fost foarte dificil pentru industria auto. Producătorii nu s-au mai confruntat cu o criză atât de puternică din 2009 și, fără îndoială, amploarea scăderilor cauzate de restricții va avea ecouri și în anii următori. În România, observăm o revenire a vânzărilor în acest an față de 2020, chiar dacă numărul vehiculelor noi înmatriculate este departe de cel precriză. În primele cinci luni din 2021, vânzările de mașini noi erau cu 4% sub aceeași perioadă din 2020, din cauza evoluției an la an din ianuarie, respectiv a faptului că în prima lună a anului trecut nu se declanșase criza sanitară și vânzările erau mari. Vestea bună este că din februarie observăm o ușoară revigorare în 2021, cu vânzări mai mari în fiecare lună față de anul trecut”, a menționat Daniel Anghel, Partener, Lider industria auto, PwC România.

În pofida scăderii generale a pieței auto, vânzările de vehicule electrice și hibride s-au dublat în primele trei luni ale anului, comparativ cu perioada similară din 2020, producătorii auto începând astfel să culeagă roadele investițiilor uriașe realizate în acest domeniu. Astfel, în Europa au fost vândute 892.000 de vehicule electrice și hibride în primul trimestru, dublu față de aceeași perioadă din 2020. Cele mai mari vânzări s-au înregistrat în cazul vehiculelor hibride care s-au dublat, urmate de cele electrice cu baterie (BEV), + 59%, și cele plug-in hibrid (PHEV) +160%.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.