Raport PwC: Creștere spectaculoasă a pieței globale a punctelor de încărcare pentru mașini electrice, în 2035

Raport PwC: Creștere spectaculoasă a pieței globale a punctelor de încărcare pentru mașini electrice, în 2035

Numărul 39, 5-11 oct. 2022  »  Lumea în care trăim

Piața globală a punctelor de încărcare pentru vehiculele electrice va ajunge la 75,5 miliarde de euro, în 2035, de la 4,5 miliarde de euro, cât valora în 2021, reiese din raportul „Digital Auto 2021/22”, realizat de strategy&, Departamentul global de strategie al PwC, informează Agerpres. Potrivit sursei citate, estimările arată că nouă din zece (93%) mașini vândute, în anul 2035, vor fi electrice (BEV).

Din punct de vedere al dezvoltării e-mobilității, Norvegia este cea mai pregătită țară, numai la ora actuală statul nordic având peste 90.000 de puncte de încărcare a vehiculelor electrice.

În raportul eReadiness al PwC, Elveția se situează pe locul al doilea, cu un nivel ridicat de cerere susținut de o infrastructură solidă pentru mașinile electrice. De asemenea, Regatul Unit al Marii Britanii prezintă un nivel bun al cererii din partea consumatorilor, susținut de infrastructura vehiculelor electrice, dar și de stimulente limitate pentru populație.

În același timp, Germania se situează la jumătatea clasamentului, cu performanțe relativ bune în ceea ce privește stimulentele guvernamentale și creșterea cererii clienților pentru vehiculele electrice. Următoarea poziție revine Franței, cu un nivel mediu de infrastructură pentru vehicule electrice, dar care, împreună cu un nivel mai ridicat de stimulente, ar putea duce la o mai mare adoptare a vehiculelor electrice. Spania și Italia au înregistrat cel mai mic scor, în principal din cauza lipsei de infrastructură.

„Având în vedere estimările de creștere a vânzărilor de mașini electrice, Europa este deficitară nu numai la infrastructură, ci și la producția de materii prime, precum bateriile, în prezent aceasta fiind subdimensionată în raport cu cererea. Analiza Gigafactories and raw materials, realizată de strategy&, arată că producția de vehicule electrice din Europa, care a ajuns la 28% din cea globală, este de aproape trei ori mai mare decât producția sa de baterii, ce reprezintă mai puțin de 10% din producția mondială. Având în vedere geopolitica actuală, o influență europeană mai puternică pe piața producției de baterii este necesară pentru transformarea industriei auto. Lanțul de aprovizionare cu baterii încă este dominat de China, cu aproximativ 80% din producția globală de celule și componente pentru baterii”, se arată în cercetarea de specialitate.

Consultanții apreciază că există potențialul ca Uniunea Europeană (UE) și SUA să furnizeze 40% din cererea de vehicule electrice, iar în acest fel viitorul lanț de aprovizionare cu baterii să se reechilibreze.

Raportul e-Readiness, întocmit de strategy&, a analizat dezvoltarea e-mobilității pe principalele șapte piețe europene și a luat în calcul stimulente guvernamentale, infrastructura, ofertă și cerere.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.