RAR: Autovehiculele de marfă și de persoane, cu masa de peste 3,5 tone, trebuie să aibă tahografe inteligente, din 2024
Numărul 45, 15-21 nov. 2023 » Conectarea la era digitală
Pe teritoriul României există, în prezent, 322 de ateliere autorizate care pot monta tahografe analogice și digitale, dintre care aproximativ 100 pot instala și tahografe inteligente Smart 2 (SMT2), arată datele publicate sâmbătă, de Registrul Auto Român (RAR). Potrivit unui comunicat de presă al instituției, citat de Agerpres, Regulamentul UE1228/2001 stipulează că, de la sfârșitul anului viitor, autovehiculele de transport internațional de marfă și persoane cu o masă mai mare de 3,5 tone, aflate în rulaj, trebuie să înlocuiască tahografele analogice și digitale cu tahografe inteligente de tip SMT2. Măsurile ce vor fi implementate sunt menite să contribuie substanțial la siguranța în trafic, notează sursa citată.
RAR precizează că are capabilitatea tehnică de a autoriza agenții economici care efectuează montarea și verificarea de tahografe inteligente (Smart 2), în conformitate cu noile prevederi europene.
Tahografele inteligente comunică prin sateliți poziționarea autovehiculelor, marcând automat trecerea frontierelor între statele-membre ale Uniunii Europene (UE), dar și activitatea de încărcare/descărcare a vehiculelor.
Autoritățile de control în trafic vor putea descărca instant datele din tahografe (compatibilitatea dispozitivului, inspecția tehnică a acestuia, prezența și valabilitatea cardului de șofer) fără să mai oprească autovehiculele, astfel încât conducătorii auto să câștige timp de condus.
Conform RAR, legea prevede că timpul de rulare nu poate depăși nouă ore, cu 45 de minute de pauză o dată la patru ore și jumătate, alternând cu 11 ore de odihnă.
Această temă a fost dezbătută în cadrul unui eveniment interactiv organizat la Cluj-Napoca, unde transportatori, autorități și oameni de afaceri au avut ocazia să afle de la reprezentantul RAR, șeful Reprezentanței locale, inginerul Marius Pop, detalii despre noutățile legislative și implementarea acestora.
"Transportatorii prezenți la dezbatere au fost, de asemenea, interesați să afle de la reprezentantul RAR și informații despre introducerea normelor Euro 7 pe autovehiculele noi de transport persoane (autocare, autobuze și microbuze), propunere care urmează să fie aprobată de Parlamentul European. Noile standarde Euro 7, pe lângă normele aplicabile pentru poluare de la gazele de eșapament, sunt mai restrictive în comparație cu normele Euro 6, iar condițiile de încercare sunt ușor ajustate. Euro 7 stabilește valori limită și pentru emisii provenite de la frâne și de la pneuri, durata de viață a bateriilor precum și implementarea unor sisteme de monitorizare permanentă a autovehiculului în exploatare. La momentul deciziei europene, RAR va implementa aceste măsuri pentru omologarea vehiculelor noi", se precizează în comunicat.
În ceea ce privește tahografele inteligente, categoriile de autovehicule pe care acestea vor fi montate sunt cele de transport marfă, autocarele, microbuzele și autobuzele.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale
O expoziție inedită despre măiestrie și fantezie în arhitectura interbelică
Cu dronele, la „înălțimea” unui spectacol multimedia: Simfonia Campionilor
Revitalizarea și valorizarea unui tezaur inestimabil: monumentele istorice