MyWIZ, secretul contabililor de succes
Reciclarea este primul cuvânt pe care românii îl asociază spontan cu sustenabilitatea

Reciclarea este primul cuvânt pe care românii îl asociază spontan cu sustenabilitatea

Numărul 38, 25 sep. - 1 oct. 2024  »  Roza vânturilor

Reciclarea este primul cuvânt pe care românii îl asociază spontan, în 2024, cu sustenabilitatea, în proporție de 20%, un nivel în creștere semnificativă față de 2023 (12%) și 2022 (8%), conform unui studiu Reveal Marketing Research. „2024 este anul în care preocupările economice ale românilor coexistă cu eforturile de sustenabilitate, iar colectarea separată câștigă teren și datorită implementării Sistemului de Garanție Returnare (SGR)”, se precizează într-un comunicat citat de Agerpres.

Rezultatele barometrului realizat de Reveal Marketing Research arată că implicațiile economice ale sustenabilității capătă o importanță tot mai mare, ajungând să primească o atenție sporită față de dimensiunile ecologice și sociale.

În ceea ce privește principalele atribute pe care românii le asociază ideii de sustenabilitate, se observă că utilizarea responsabilă a resurselor se menține în topul clasamentului (25%), dar cu o scădere considerabilă față de anul trecut (33%). Reciclarea este menționată de 24% dintre respondenți, înregistrând o creștere de 6% în ultimii doi ani, în timp ce evitarea risipei a crescut ușor, atingând același procent, de 24%, în 2024.

„Rezultatele studiului evidențiază faptul că există o schimbare semnificativă în percepția românilor asupra sustenabilității, influențată puternic de provocările economice actuale. Interesul crescut pentru reciclare, amplificat de implementarea Sistemului de Garanție-Returnare sugerează o preferință pentru soluții cu impact economic direct, precum reciclarea și evitarea risipei în detrimentul preocupărilor ecologice tradiționale. Această evoluție reflectă o adaptare pragmatică la contextul economic, în care aspectele financiare și de eficiență au devenit esențiale în strategiile de sustenabilitate”, menționează Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.