Relansare lentă a transportului aerian în Europa

Relansare lentă a transportului aerian în Europa

Telex » Știri 1 iulie, 9:26  

După lovitura dură dată companiilor aeriene de COVID-19, traficul aerian a fost reluat lent în Europa odată cu redeschiderea frontierelor, dar mii de locuri de muncă sunt în continuare în pericol, informează AFP, citată de Agerpres. Astfel, potrivit Asociației Internaționale de Transportat Aerian (IATA), din motive ce țin de restricțiile de circulație și de temerile călătorilor, traficul aerian va redemara mai întâi cu zborurile interne, apoi vor urma zborurile continentale iar abia în ultimul trimestru cu zborurile long-courrier. Cu toate acestea, traficul aerian nu va reveni la nivelul din 2019 decât în 2023.

De exemplu, țările europene trebuie să se pronunțe asupra unei propuneri vizând o listă de 15 state ai căror călători vor fi admiși în UE de la 1 iulie, listă care exclude SUA, dar include China, cu anumite condiții.

Potrivit organizației Eurocontrol, în săptămâna 15-21 iunie în Europa au fost efectuate, în medie, 7.706 de zboruri pe zi (cu 77,9% mai puțin decât în aceeași perioadă a lui 2019), în principal de companiile Turkish Airlines, Lufthansa, Wizz Air, Wideroe, DHL și Air France. Cel mai aglomerat aeroport a fost Charles de Gaulle din Paris, urmat de aeroporturile din Frankfurt, Schiphol (Amsterdam), Heathrow (Londra) și Istanbul.

La nivel mondial, traficul aerian de pasageri a atins punctul de jos în luna aprilie, când a scăzut cu 94,3% (măsurat în kilometri per pasageri plătitori – RPK) comparativ cu aprilie 2019.

Capitala Portugaliei (Lisabona) se situează pe primul loc când vine vorba de rezervările de bilete de avion în Europa în primele 15 zile din iunie, urmată de Paris, Amsterdam, Atena, Roma, Madrid, Frankfurt, Viena, Barcelona și Londra, potrivit datelor publicate de firma Forwardkeys. Comparativ, în urmă cu un an, Londra era pe primul loc. Căderea de pe prima poziție reflectă efectul măsurilor de carantină introduse de autorități, subliniază Forwardkeys.

„Țările care au introdus măsuri de carantină au înregistrat scăderi de trafic similare până la o interzicere totală a zborurilor”, a subliniat economistul-șef al IATA, Brian Pearce.

IATA pledează pentru introducerea de către aeroporturi și companii aeriene a unor măsuri sanitare (purtarea măștii, luarea temperaturii, declarații de sănătate).

Ajutoarele guvernamentale „au salvat mii de locuri de muncă și au permis companiilor să mențină legăturile. Însă mă tem că ceea ce e mai rău abia urmează să vină”, a comentat vicepreședintele IATA pentru Europa, Rafaël Schvartzman. În mod normal, „companiile mizează pe sezonul estival pentru a-și face rezerve financiare pentru lunile de iarnă, mai dificile. În vara acestui an nu vor fi făcute rezerve”, a adăugat Schvartzman.

Potrivit IATA, companiile aeriene europene ar urma să înregistreze pierderi nete de 21,5 miliarde de dolari în 2020 (față de un profit net de 6,5 miliarde de dolari în 2019), ceea ce ar putea pune în pericol șase până la șapte milioane de locuri de muncă din industria aeronautică și sectoarele care au legătură cu aviația în Europa.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.