Repetiție și percepție
Numărul 3, 28 ian. - 3 feb. 2020 » La început a fost cuvântul...
N
Așadar, verbe, adjective, substantive etc., precum „a readuce”, „reafirmat”, „realegere”, „a reaminti”, „regăsit”, „reinstalare” conțin ele însele referiri la ceea ce se întâmplă „din nou” sau „încă o dată” sau „iar”. Dacă dorim să subliniem că, la mijloc, se află mai multe „repetări”, atunci avem la dispoziție formule precum „frecvent”, „de numeroase ori”, „în mai multe rânduri”. Chiar dacă se spune, cu temei, că „repetiția e mama învățăturii”, trebuie să recunoaștem că, în materie de comunicare, învățătura se bazează pe scrierea și vorbirea conforme numai cu regulile lingvistice și logice. Din păcate, derapajele în materie atestă taman deficitul de „învățătură”. O confirmă, de fapt, o reconfirmă frecventele repetări de genul celor la care ne-am referit. (T.B.)
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat şi de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viaţă atestat şi de o staţie de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expoziţiile, gazde primitoare pentru arte şi profesii
Voluntariatul, act de voinţă în sprijinul culturii şi artei
Când cererea şi oferta se întâlnesc: manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele, pentru toate preferinţele
La Muzeul Naţional de Artă al României, încă o deschidere spre lume: Galeria de Artă Decorativă Europeană