Rolul comunicării în proiectele cu finanțare europeană
Numărul 11, 7-13 iunie 2016 » Fonduri europene
O regulă de aur din Ghidul de bune practici în domeniul fondurilor europene o reprezintă existența unei comunicări strategice la nivelul echipei de proiect.
Fie că ne aflăm în echipa de management, fie în cea de implementare sau în cea administrativă, va trebui încă de la demararea proiectului să stabilm ca modalitatea de comunicare în spațiul public să fie una centralizată și totodată consecventă cu politicile de comunicare ale companiei per ansamblu. Astfel, există o diferență clară între a face comunicare și a derula procesele de comunicare optime și proactive pentru proiectul pe care îl implementăm. Acestea constau în modalitatea de utilizare a limbajului, identificarea stakeholderilor și a necesităților specifice de comunicare, selecția unor canale potrivite și folosite de audiență/beneficiari/stakeholderi, setarea obiectivelor corecte și măsurarea lor în corelare cu instrumentele canalelor de comunicare, derularea de activități de cercetare și analiză care să sprijine deciziile organizaționale de management și/sau comunicare.
Rolul esențial în trasarea regulilor în ceea ce privește comunicarea în proiecte îl are expertul de informare sau de comunicare, deoarece acesta asigură consiliere și suport managerului în vederea stabilirii celor mai potrivite proceduri, adaptate nevoilor reale ale proiectului.
Întrucât puterea exemplului este determinantă, vom alege, ca scurtă analiză în comunicarea cu grupul țintă, două proiecte: unul în care studenți din mediul urban beneficiază de servicii prin proiect și unul în care persoane defavorizate din mediul rural participă în proiect. Dacă pentru cei dintâi canalele de socializare (Facebook, Twitter, Google+) sunt cele mai eficiente în comunicarea mesajelor publice, pentru cea de-a doua categorie de grup țintă acestea nu sunt doar ineficiente, ci și aproape imposibil de urmărit. Mesajele către grupurile vulnerabile se transmit de regulă fie personal „door to door”, sau telefonic, fie prin intermediul liderilor locali.
Printre factorii de succes ai comunicării strategice amintim utilizarea unor metode inovative, personalizate de interacțiune cu stakeholderii, consistența și coordonarea mesajelor, precum și maniera profesională de transmitere a informațiilor.
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale
O expoziție inedită despre măiestrie și fantezie în arhitectura interbelică
Cu dronele, la „înălțimea” unui spectacol multimedia: Simfonia Campionilor
Revitalizarea și valorizarea unui tezaur inestimabil: monumentele istorice