România a atras un miliard de euro de pe piețele externe printr-o emisiune de obligațiuni pe 12 ani
Telex » Știri 20 mai 2016
România a atras un miliard de euro de pe pieţele externe printr-o emisiune de obligaţiuni pe 12 ani, la un randament de 2,992%, se arată într-un comunicat al Ministerului Finanţelor Publice. "România a emis obligaţiuni pe pieţele externe de capital în valoare de un miliard de euro, consolidându-şi astfel curba randamentelor titlurilor de stat cu o nouă maturitate de 12 ani, cupon 2,875%. Emisiunea a fost lansată la un randament competitiv de 2,992% şi suprasubscrisă de aproape două ori, printr-un număr de 200 de ordine. Baza investiţională a tranzacţiei a fost diversificată, atât din punct de vedere geografic, cât şi al tipurilor de investitori, cu o granularitate mai mare şi prezenţa unor investitori noi raportat la emisiunile precedente", se menţionează în document.
Potrivit comunicatului, distribuţia geografică a investitorilor a fost următoarea: Germania şi Austria (20%), România (19%), Marea Britanie (13%), Centrul şi Estul Europei (11%), Scandinavia (9%), SUA (7%), Franţa şi Benelux (7%), Italia şi alte ţări din sudul Europei (7%), Elveţia (6%), alte ţări (1%). În privinţa tipurilor de investitori, au predominat managerii de fonduri (52%), fiind urmaţi de bănci şi bănci private (26%), fonduri de pensii şi societăţi de asigurare (21%) şi alţii (1%).
"Tranzacţia aceasta confirmă percepţia foarte bună şi încrederea mediilor investiţionale în fundamentele economiei româneşti într-un context volatil de piaţă. Faptul că a fost suprasubscrisă arată că România este pe o traiectorie economică ascendentă, cu o creştere economică în topul Uniunii Europene şi cu stabilitate fiscal-bugetară", a declarat ministrul Finanţelor Publice, Anca Dragu.
(Sursa: Agerpres)
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara