România, locul 27 în UE în ceea ce priveşte participarea femeilor în economia digitală

România, locul 27 în UE în ceea ce priveşte participarea femeilor în economia digitală

Numărul 49, 15-21 dec. 2020  »  Roza vânturilor

România ocupă poziţia 27 în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte participarea femeilor în economia digitală, cu un indice de 36,7, care plasează ţara înaintea Bulgariei, însă sub media europeană de 54,5 puncte, informează un comunicat al Executivului comunitar, citat de Agerpres. Astfel, Tabloul de bord „Women in Digital/Participarea femeilor în economia digitală” în 2020, publicat zilele trecute de Comisia Europeană, relevă că, în ceea ce priveşte ponderea femeilor în rândul specialiştilor în tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor în statele membre UE, România (23,2%) este peste media UE (17,7%).

Femeile au condus inovaţia esenţială pentru avansarea tehnologiei digitale - de la algoritmi de computer până la programare. Cu toate acestea, încă este puţin probabil să aibă abilităţi digitale specializate şi să lucreze în acest domeniu, comparativ cu bărbaţii. Doar când se analizează competenţele digitale de bază, decalajul de gen s-a redus, de la 10,5% în 2015 la 7,7% în 2019.

„Contribuţia femeilor la economia digitală a Europei este crucială. Tabloul de bord arată că în UE doar 18% dintre specialiştii în IT&C - tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor - sunt femei”, a afirmat Margrethe Vestager, vicepreşedinte executiv al CE şi comisar responsabil cu o Europă pregătită pentru era digitală.

Noile date arată că în ţări precum Finlanda, Suedia, Danemarca şi Olanda sunt unele dintre cele mai active femei din economia digitală. Totuşi, femeile din Bulgaria, România, Grecia şi Italia au cele mai mici şanse de a participa la economia digitală, fie prin situaţia lor profesională, fie prin utilizarea internetului sau prin competenţe. Comisia Europeană îşi propune să soluţioneze aceste neajunsuri şi prin intermediul planului de acţiune pe cinci ani prezentat în Agenda europeană pentru competenţe. Acest tablou de bord este un instrument de măsurare a participării femeilor la economia digitală. Ca parte a Indicelui economiei şi societăţii digitale (DESI), tabloul de bord evaluează performanţele statelor membre în domeniile utilizării internetului, competenţele utilizatorilor de internet, precum şi competenţele de specialitate şi forţa de muncă, pe baza a 12 indicatori.

În domeniul utilizării internetului, femeile din România sunt pe locul 26 în UE, în privinţa competenţelor utilizatorilor de internet pe locul 28, iar la competenţele de specialitate şi forţa de muncă, pe locul 14. Sunt 28 de state membre incluse în Tabloul de bord „Women in Digital/Participarea femeilor în economia digitală”, inclusiv Marea Britanie.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.