Românii și-au schimbat comportamentele legate de serviciile bancare în timpul pandemiei

Românii și-au schimbat comportamentele legate de serviciile bancare în timpul pandemiei

Telex » Știri 31 august 2020  

Românii și-au schimbat comportamentele legate de serviciile bancare în timpul pandemiei, apelând mai des la plățile contactless și căutând opțiuni de economisire, potrivit unui sondaj McKinsey & Company, citat de Mediafax. Astfel, peste 30% dintre consumatorii români au făcut mai multe plăți contactless în detrimentul numerarului, arată cele mai recente date din „Financial Pulse Survey” realizat de McKinsey & Company. Este probabil ca această tendință să continue, mai ales că peste 40% dintre respondenți intenționează să reducă sau să înceteze să utilizeze numerar în următoarele luni.

Mai mult, atunci când interacționează cu băncile lor, consumatorii români migrează rapid către canalele digitale: aproximativ 20% dintre aceștia se așteaptă să folosească mai mult dispozitivele mobile sau computerele pentru a accesa servicii bancare atunci când criza se va încheia, față de aproximativ 10% în țările europene (dar raportat la o bază diferită).

Întrucât aproape 50% dintre consumatorii din România au înregistrat o reducere a veniturilor și a economiilor în ultima perioadă, conform setului inițial de date extrase de McKinsey & Company, ceea ce indică o fragilitate financiară, este de așteptat ca românii să își modifice comportamentele privind consumul și economisirea în noul context. Principalul motiv este potențiala recesiune economică, deoarece majoritatea românilor chestionați (64%) au declarat că sunt preocupați de aceasta, în timp ce 45% preferă să fie precauți în ceea ce privește cheltuielile și să economisească. Alte motive pentru reducerea cheltuielilor gospodăriei sunt instabilitatea locului de muncă și costurile potențiale pentru sănătate, pentru ei și familiile lor.

Studiul a fost realizat în România în iunie 2020 și a cuprins peste 500 de respondenți. Rezultatele au fost ajustate astfel încât cifrele să reflecte populația din România cuprinsă între 18 și 80 de ani.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.