Sectorul e-commerce din România a crescut cu 30% în 2020; estimările pentru 2021 arată o majorare de 20-30%

Sectorul e-commerce din România a crescut cu 30% în 2020; estimările pentru 2021 arată o majorare de 20-30%

Telex » Știri 7 mai 2021  

Sectorul de e-commerce din România a crescut cu 30% anul trecut, față de 2019, iar pentru anul 2021 se preconizează o creștere între 20% și 30%, reiese dintr-o analiză de piață realizată de o companie specializată în soluții de comerț integrat, relatează Agerspres. Conform VTEX, prin comparație, vânzările tradiționale cu amănuntul au scăzut, iar retailerii offline au înțeles că online-ul a devenit o necesitate pentru a securiza un comerț modern funcțional.

PUBLICITATE
Astfel, concepte precum omnichannel, multichannel, marketplace, mobile shopping, social shopping sunt noile puncte de interes pe harta retailului românesc. „Ponderea vânzărilor online din totalul vânzărilor din retail a fost în jur de 10% în 2020, iar în 2021 va crește spre 15%, susținută de creșterea accelerată a vânzărilor online, dar și de stagnarea și incertitudinea din offline. Pandemia a dat un nou imbold pieței de e-commerce, forțând retailerii să-și regândească modelele de business și să fie acolo unde consumatorii au migrat, în online. Însă lucrul acesta nu a venit de la sine, a presupus energie, înțelegere, resurse importante financiare, implicarea unor specialiști de top, care să îi ajute să înțeleagă o piață extrem de dinamică și efervescentă”, a explicat Cristi Movilă, growth leader Eastern Europe VTEX.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.