Sectorul produselor de lux a stabilit noi recorduri în 2021

Sectorul produselor de lux a stabilit noi recorduri în 2021

Numărul 7, 23 feb. - 1 mar. 2022  »  Roza vânturilor

Companiile producătoare de bunuri de lux au stabilit noi recorduri de vânzări în 2021 și intenționează să își mențină marjele de profit și în 2022, în pofida creșterii costurilor într-un context inflaționist, care ar trebui să conducă la majorări de prețuri, informează AFP, preluată de Agerpres. Giganții luxului au anunțat rezultate pe 2021 care depășesc, uneori cu mult, performanțele de dinaintea pandemiei, grație dinamicii vânzărilor în Asia și SUA.

Numărul unul mondial în sectorul luxului, grupul francez LVMH, a depășit orice record cu o cifră de afaceri de 64 de miliarde de euro, cu 10 miliarde de euro mai mult decât în 2019, și un profit net de aproape 12 miliarde de euro, comparativ cu unul de 7,8 miliarde de euro în 2019.

Rivalul Kering (proprietarul mărcilor Gucci, Yves Saint Laurent și Bottega Veneta) a depășit și el vânzările de dinaintea pandemiei, cu o cifră de afaceri de 17,6 miliarde de euro și un profit net de 3,17 miliarde euro în 2021, în timp ce Hermes a ajuns la vânzări de 9 miliarde de euro și un profit net de 2,44 miliarde de euro, cu aproape 1 miliard mai mare decât cel de dinaintea pandemiei.

Aceste rezultate financiare excelente nu îi uimesc pe analiști. În studiul său anual, publicat în luna noiembrie 2021, firma de consultanță Bain and Company estima că „piața produselor de lux personale ar putea ajunge la 360-380 miliarde de euro până în 2025, cu o creștere susținută de 6%-8% pe an”.

Din acest motiv, producătorii de lux încep anul 2022 foarte încrezători, în pofida restricțiilor sanitare și riscurilor inflaționiste.

„Avem un avantaj în raport cu alte companii, acela de a putea dispune de o anumit flexibilitate când vine vorba de prețurile noastre, deci în fața inflației avem mijloacele cu care să reacționăm”, a subliniat directorul general de la grupul LVMH, Bernard Arnault, cu prilejul publicării rezultatelor anuale.

Flexibilitatea în materie de prețuri „este una dintre principalele caracteristici ale industriei de lux”, subliniază și banca elvețiană UBS într-un raport publicat la începutul lunii februarie, în care apreciază că, în ultimii 20 de ani, marile nume din industrie au majorat prețurile cu o medie de 2,5 ori peste rata inflației.

„În anumite cazuri, cererea depășește oferta, ceea ce înseamnă că consumatorii vor cumpăra și vor accepta să plătească prețuri mai mari”, explică și banca HSBC într-un raport din luna ianuarie în care dă drept exemplu Rolex. Acest renumit producător de ceasuri de lux s-a abținut să majoreze prețurile în ultimii ani, dar a început 2022 cu o creștere medie de prețuri de peste 3% și, pentru anumite modele, majorările au ajuns până la 12%.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.