Serviciile de curierat se vor scumpi, pe fondul creșterii ratei inflației și al prețurilor mari la combustibili

Serviciile de curierat se vor scumpi, pe fondul creșterii ratei inflației și al prețurilor mari la combustibili

Numărul 12, 30 mar. - 5 apr. 2022  »  Analize și sinteze

Serviciile de curierat preconizează majorări iminente ale prețurilor, pe fondul creșterii ratei inflației și al scumpirilor la combustibili, gaze și energie electrică, arată o analiză de piață realizată de o companie de tehnologie care a dezvoltat o soluție globală de management al livrărilor pentru magazinele online, relatează Agerpres. Potrivit raportului, majorarea prețurilor serviciilor de curierat intervine în condițiile în care mărfurile nealimentare s-au scumpit cu 9,33%, cele alimentare cu 8,84%, iar serviciile cu 6,08%, după cum arată datele Institutul Național de Statistică (INS).

Consultanții consideră că piața de e-Commerce va traversa o perioadă de presiune sporită, în contextul creșterii prețurilor la serviciile conexe, iar lupta pentru păstrarea competitivității în mediul online va deveni mai intensă în cea de-a doua parte a anului 2022.

„În vreme ce unele companii de curierat iau în calcul să mențină la nivelul actual tarifele de livrare la puncte fixe, alți curieri încă nu au luat o decizie în acest sens. Potrivit estimărilor Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aproximativ 10% mai mult decât în 2020, când valoarea comerțului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro. Totuși, creșterea a fost ușor sub previziunile inițiale potrivit cărora s-ar fi așteptat o creștere cu 15% și vânzări online în valoare de 6,5 miliarde de euro la final de an. Competiția va deveni tot mai acerbă pe online. Potrivit ultimului raport Eurostat publicat în ianuarie 2022, 88% dintre români au utilizat internetul cel puțin o dată în 2021, în creștere de la 85% cât era procentul înregistrat în 2020”, se arată în analiza Innoship.

Pe acest fond, se preconizează că retailerii online pot avea un avantaj competitiv prin implementarea unei strategii de livrare bazată pe mai mulți curieri cu ajutorul unei soluții de automatizare a managementului livrărilor. De asemenea, un proces de livrare rapid și flexibilitatea multiplelor opțiuni de livrare oferite la check-out vor încuraja decizia de achiziție online, crescând vânzările.

Statisticile arată că 44% dintre utilizatorii de Internet au făcut cel puțin o achiziție online în 2021, procentajul fiind cu 1% mai mic decât în 2020, dar numărul cumpărătorilor online a crescut, atât timp cât și baza de internauți s-a majorat.

Analizei Innoship relevă faptul că experiența de cumpărare va face diferența în piață, în timp ce magazinele online competitive sunt cele care au reușit să investească în tehnologii care îmbunătățesc percepția clienților și răspund nevoilor lor dinamice.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.