Sistem automat de verificare a documentelor de călătorie la Aeroportul Otopeni

Sistem automat de verificare a documentelor de călătorie la Aeroportul Otopeni

Telex » Știri 4 martie, 16:01  

Poliția de Frontieră anunță instalarea pe Aeroportul Internațional Henri Coandă din București a unui sistem automat de verificare a documentelor de călătorie. „Proiectul-pilot presupune utilizarea la controlul de frontieră a șase porți automate pentru verificarea documentelor de călătorie ale persoanelor, prin compararea imaginii faciale din cipul electronic al pașaportului/ cărții de identitate cu cea captată de la persoana prezentă fizic la controlul de frontieră, pentru realizarea procesului de identificare. Porțile sunt conectate la Sistemul Informatic al Poliției de Frontieră și permit efectuarea de verificări prin interogarea bazelor de date și accesul la informațiile operative relevante”, se arată într-un comunicat al Poliției de Frontieră, citat de Mediafax. Implementarea sistemului la Punctul de Trecere a Frontierei din Aeroportul Henri Coandă Otopeni va permite autorităților să verifice călătorii într-un mod confortabil, rapid și sigur.

„De asemenea, sistemul oferă soluții pentru a facilita procedurile de control la frontieră pentru cetățenii care tranzitează frontierele Uniunii Europene și, totodată, pentru a moderniza și a îmbunătăți gestionarea frontierelor, răspunzând în același timp riscurilor generate de infracționalitatea transfrontalieră”, au transmis polițiștii de frontieră.

Categoriile de cetățeni cărora li se adresează porțile ABC sunt cetățeni ai Uniunii Europene, Spațiului Economic European și Elveției care dețin documente de călătorie biometrice (pașaport sau carte de identitate) și au vârsta peste 18 ani.

Sistemul-pilot este format din șase porți, cu posibilitatea de extindere ulterioară, până la 24 de porți, prin adăugare de licențe suplimentare, fără modificarea infrastructurii hardware.

Valoarea proiectului este de 2,3 milioane lei, finanțarea provenind din fonduri europene nerambursabile și include porțile, precum și infrastructura hardware necesară administrării sistemului. Echipamentele urmează să fie utilizate în regim permanent.

Conform Poliției de Frontieră, în prezent, în cadrul Aeroportului Internațional Henri Coandă, controlul documentelor de călătorie se derulează atât manual, efectuat de către polițiștii de frontieră aflați în dispozitiv, cât și automat, prin utilizarea porților ABC. Astfel, se poate procesa un număr mare de pasageri într-un anumit interval de timp, fără a fi nevoie de suplimentarea numărului de polițiști de frontieră. Prin implementarea acestui sistem se reduce timpul de așteptare la ieșirea din țară și, implicit, se asigură un trafic de călători mult mai fluent.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.