Sondaj: Cea mai mare migrare din offline către online este, în această perioadă, la plata taxelor

Sondaj: Cea mai mare migrare din offline către online este, în această perioadă, la plata taxelor

Telex » Știri 29 aprilie, 9:42  

Cea mai mare migrare din offline către online este la plata taxelor în această perioadă, iar numărul persoanelor care plătesc în numerar s-a redus la jumătate, arată un sondaj realizat de NOCASH și iSense Solutions, informează Agerpres. Potrivit sondajului, dacă anterior pandemiei mai mult de jumătate dintre respondenți își plăteau taxele offline (55%), procentajul a scăzut la numai 28% în prezent. De asemenea, o reducerea semnificativă a plăților offline se înregistrează și în cazul amenzilor (de la 34% la numai 16%).

„Tehnologia contactless era și înainte de criza sanitară foarte adoptată de către români. Practic, atât pe cardurile Visa, cât și pe cele Mastercard, 9 din 10 tranzacții de plăți erau contactless. În acest context, una dintre ipotezele de lucru care au fost testate a vizat dacă românii au folosit mai mult portofelele digitale pentru plăți. Cu alte cuvinte, dacă și-au introdus cardul în aplicațiile de pe telefon, pentru a plăti direct cu mobilul. Cel mai mare impact se observă în cazul plăților în numerar. Ponderea celor care au declarat că fac frecvent plăți «cash» s-a redus de la 45% înainte de pandemie la 21% în prezent”, precizează autorii sondajului.

Pe de altă parte, frecvența cumpărăturilor online a crescut, însă doar în rândul celor care deja achiziționau de pe internet. Cei care nu cumpărau online înainte de COVID-19 își vor păstra obiceiul și după, numărul lor rămânând relativ nemodificat (6%-7% dintre respondenți). În schimb, cei care cumpărau deja de pe internet înainte de pandemie au declarat că vor face mai des acest lucru după.

Cu toate acestea, comportamentul din timpul pandemiei nu se va păstra și post-pandemie, consideră realizatorii sondajului. Potrivit sursei citate, acest lucru se vede cel mai bine în cazul celor care au declarat că fac cumpărături online cel puțin o dată pe săptămână. Deși ponderea lor s-a dublat în timpul pandemiei (de la 8% la 18%), după ridicarea restricțiilor respondenții vor reveni la comportamentul inițial (ponderea coborând la 10%).

„Așa cum era de așteptat, COVID-19 este cea mai eficientă campanie de până acum pentru promovarea plăților electronice și adopția serviciilor bancare de la distanță. Chiar dacă procentajul celor care preferă numerarul a rămas nemodificat, semn că cine trebuia atras în sistem a fost deja atras, cei care plăteau online și anterior crizei de coronavirus, acum o fac mai frecvent și, mai mult, trec într-o nouă etapă: adopția la nivel de masă a portofelelor digitale”, a declarat Sergiu Cone, director general NOCASH Capital Consult și administrator al platformei nocash.ro.

Sondajul a avut la bază 500 de interviuri online în rândul consumatorilor de internet, în săptămâna 13-17 aprilie și este reprezentativ pentru mediul urban, pentru populația cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.