Sondaj: Circa două treimi dintre companiile din CEE susţin că digitalizarea este o prioritate

Sondaj: Circa două treimi dintre companiile din CEE susțin că digitalizarea este o prioritate

Numărul 44, 10-16 nov. 2020  »  Conectarea la era digitală

Aproape două treimi (65%) dintre companiile din Europa Centrală și de Est (CEE) care activează în diferite industrii confirmă că digitalizarea este o prioritate în realizarea obiectivelor imediate, precum reducerea costurilor, creșterea productivității și a competitivității, relevă datele unui sondaj realizat de compania internațională de avocatură CMS, citat de Agerpres. Pe fondul crizei COVID-19, 38% dintre respondenți au finalizat sau au inițiat noi proiecte de digitalizare, în timp ce 45% spun că pandemia a servit la accelerarea proiectelor deja aflate în desfășurare.

De asemenea, majoritatea (92%) companiilor consideră că pandemia va accelera schimbările digitale viitoare în afacerile lor și aproape două treimi (65%) anticipează o creștere a bugetelor IT de anul viitor, pentru a sprijini digitalizarea. La polul opus, doar 6% dintre companii și-au întârziat proiectele digitale din cauza pandemiei.

Potrivit sondajului CMS, puțin peste jumătate (58%) dintre respondenți au declarat că utilizează deja soluții de Inteligență Artificială (AI), în timp ce 83% planifică investiții pe acest segment.

În același context, 86% din totalul celor chestionați sunt îngrijorați de posibile probleme privind răspunderea juridică, iar șase din zece companii sunt preocupate sau foarte preocupate de riscurile de securitate. „În prezent, doar 4% dintre respondenți consideră că AI este supra-reglementată, în timp ce peste jumătate (60%) ar dori să fie puse în aplicare mai multe îndrumări și reglementări privind AI”, arată datele sondajului de specialitate.

Conform sursei citate, 80% dintre companii consideră că datele sunt extrem de importante, trei sferturi fie investind în prezent în analiza datelor (62%), fie planificând să investească în viitorul apropiat (12%).

Pe de altă parte, doar 1% dintre cei chestionați afirmă că nu consideră etica parte integrantă din modul în care își desfășoară activitatea. Protejarea datelor, luarea în considerare a costului uman și luarea deciziilor cu privire la valorile mărcii sunt probleme etice pe care aproape toți respondenții (98%) sunt de acord că fac parte din orientările și politicile lor corporative actuale.

Sondajul CMS CEE Digital Horizons a fost realizat în lunile iulie și august ale acestui an, pe un eșantion de aproape 100 de companii ale căror operațiuni cuprind 18 țări din regiunea CEE: Albania, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Estonia, Ungaria, Kosovo, Letonia, Lituania, Macedonia, Muntenegru, Polonia, România, Serbia, Slovacia, Slovenia și Ucraina.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.