Sondaj: Jumătate dintre români consideră că nu au un stil de viață sănătos și vor să-l schimbe
Telex » Știri 21 ianuarie 2020
J
În cadrul aceluiaşi sondaj, doar 12% dintre respondenţi au declarat că includ zilnic în program activităţi sportive (mers la sală, jogging, ciclism, înot etc.), 10%, mai puţin de o dată pe săptămână, în timp ce 8% fac acest lucru de 1-2 ori pe săptămână. 61% dintre respondenţi au declarat că nu se implică deloc în astfel de activităţi.
Şi din punctul de vedere al mersului pe jos lucrurile sunt similare: 37% dintre participanţii la sondaj au declarat că merg pe jos între 1 şi 3 kilometri pe zi (1000 - 4000 de paşi), în timp ce 29% - mai puţin de 1 kilometru în fiecare zi (sub 1000 de paşi), iar 18% străbat zilnic pe jos între 3 şi 5 kilometri (4.000 - 7.000 de paşi).
Întrebaţi cât de des consumă alimente tip fast food sau semipreparate, 35% au răspuns că fac acest lucru foarte rar, de 1-3 ori pe an, în timp ce 32% consumă rar, aproape o dată în fiecare lună. 19% dintre participanţii la sondaj nu consumă deloc astfel de alimente.
89% dintre participanţii la sondaj au declarat că nu ţin evidenţa caloriilor pe care le consumă zilnic. Pe de altă parte, dintre cei care fac acest lucru, 58% vor să ştie câte calorii consumă deoarece îşi monitorizează greutatea pentru că vor să slăbească, 10% - pentru că vor să îşi crească masa musculară, iar 6% pentru că vor să crească în greutate.
Unul din patru români (24%) nu include fructe în dieta zilnică, 58% declară că mănâncă 1-2 fructe pe zi, iar 18% trei fructe sau mai multe. De asemenea, 1 din 2 români (49%) nu include legume crude în dieta zilnică, 42% consumă 1-2 tipuri de legume pe zi, iar 10% - mai mult de 3 tipuri de legume pe zi.
Conform sondajului, românii sunt dispuşi să plătească mai mult pentru un produs alimentar pe care îl consideră de o calitate mai bună: 42% ar fi dispuşi să dea cu până la 10% mai mult, 26% ar fi dispuşi să aloce cu până la 50% mai mult, în timp ce 17% ar merge chiar până la a plăti cu 100% în plus sau peste. Doar 15% dintre respondenţii la sondaj au declarat că nu ar fi dispuşi să dea bani în plus pentru un produs alimentar de calitate mai bună.
Doi din trei români (59%) declară că citesc etichetele alimentare ale produselor pe care le cumpără. Mai mult decât atât, 44% dintre ei au declarat că li se întâmplă foarte des să renunţe la a cumpăra un produs din cauza unor ingrediente sau a altor informaţii citite pe etichetă, în timp ce 40% fac acest lucru ocazional, iar 14%, rar.
Sondajul s-a desfăşurat online, la acesta răspunzând 3.075 de persoane - dintre care 61% femei şi 39% bărbaţi. 45% dintre respondenţi au vârste cuprinse între 35-55 de ani, 32%, peste 55 de ani, 13% - între 26 - 34 de ani.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei