STB a finalizat studiile de fezabilitate pentru proiectele de infrastructură de tramvai nemodernizată din Capitală

STB a finalizat studiile de fezabilitate pentru proiectele de infrastructură de tramvai nemodernizată din Capitală

Telex » Știri 16 iunie, 9:31  

Societatea de Transport București - STB SA a finalizat Studiile de Fezabilitate la nivel de Documentații de Avizare a Lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru cele 16 proiecte (50,2 km cale dublă de rulare) pentru infrastructura de tramvai nemodernizată din Municipiul București, informează STB, citată de Agerpres. Modernizarea linilor 40 și 55 constituie proiecte complementare din cadrul Programului Operațional POR Măsura 3.2. privind achiziția a 100 de tramvaie pe fonduri europene și sunt prioritare în ordinea execuției lucrărilor.

Potrivit sursei citate, o parte dintre tronsoanele de linie au fost realizate între anii 1975 - 1985 și în prezent au o stare tehnică improprie circulației tramvaielor în condiții de confort, de viteză comercială și atractivitate a transportului public, care să permită menținerea lor în exploatare. „Se impune modernizarea infrastructurii și suprastructurii căii de rulare a tramvaielor, a aparatelor de cale și înlocuirea în totalitate a elementelor rețelei de contact și stâlpilor de susținere a acesteia, a cablurilor de alimentare cu energie electrică, modernizarea peroanelor existente și realizarea unor peroane noi care să corespundă din punct de vedere al cerințelor legate de accesibilitate și siguranța călătorilor. Peroanele vor fi prevăzute cu rampe pentru persoanele cu dizabilități, fiind dotate cu adăposturi de călători, indicator de stație, borne reflectorizante, coșuri de gunoi, garduri pentru protecția călătorilor, elemente reflectorizante”, susțin reprezentanții STB, într-un comunicat.

Cele 16 proiecte de modernizare a liniilor de tramvai din Capitală sunt: linia 40 - Reabilitare sistem rutier pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărași, Bd. Corneliu Coposu inclusiv bucla Complex Titan; modernizare linie tramvai 55 - Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Pache Protopopescu și Strada Traian; modernizare linie de tramvai 24 - Reabilitare sistem rutier pe arterele Sfântul Constantin, Str. Ionel Perlea, Str. Grigore Cobălcescu și traseul de pe B-dul. Ion Mihalache, Calea Griviței, B-dul. Bucureștii Noi, B-dul. Gloriei inclusiv terminal Str. Piatra Morii; modernizare linie de tramvai 16 - Reabilitare sistem rutier pe arterele Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului; modernizare linie de tramvai 16 și 36 - Reabilitare sistem rutier pe arterele B-dul. Dimitrie Pompeiu (inclusiv bucla Dimitrie Pompeiu), Șos. Petricani, B-dul. Lacul Tei, Str. Maica Domnului, Str. Reînvierii și Str. Turmelor.

De asemenea, mai sunt proiecte pentru: modernizarea liniei de tramvai 5 - Reabilitare sistem rutier pe arterele Str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu de la Șos. Ștefan cel Mare la Pod Băneasa; modernizarea liniei de tramvai 44, 45, 46 - Reabilitare sistem rutier pe arterele B-dul. I. Ghe. Duca, Str. Al. I. Cuza, Calea Griviței și B-dul. Dinicu Golescu; modernizarea liniei de tramvai 23, 27 - Reabilitare sistem rutier pe arterele B-dul. Mărășești între B-dul. Dimitrie Cantemir și Str. 11 Iunie; modernizarea liniei de tramvai 14, 36, 46 - Reabilitare sistem rutier pe B-dul Chișinău; modernizarea liniei de tramvai 46 - Reabilitare sistem rutier pe B-dul. Basarabia de la intersecția cu B-dul. 1 Decembrie 1918 până la terminal Republica (inclusiv); modernizarea liniei de tramvai 3 - Reabilitare sistem rutier pe B-dul. Expoziției (inclusiv bucla de tramvai Expoziției), Str. Aviator Popișteanu, Str. Puțul lui Crăciun, Str. Dornei și Str. Clăbucet; modernizarea liniei de tramvai tehnologică - Reabilitare sistem rutier Bucla Gara de Est pe arterele B-dul. Gării Obor, B-dul. Ferdinand (între Gara Obor și Șos. Pantelimon), Șos. Pantelimon, Str. Baicului; modernizarea liniei de tramvai 14 - Reabilitare sistem rutier pe B-dul. Ferdinand, între Șos. Mihai Bravu și Str. Traian; modernizarea liniei de acces în depoul Titan pe Str. Nicolae Teclu; modernizarea liniei de tramvai tehnologică - Reabilitare sistem rutier pe Str. Dristorului între B-dul. Camil Ressu și Str. Baba Novac; modernizarea liniei de tramvai tehnologică - Reabilitare sistem rutier pe B-dul. Timișoara între Str. Valea Cascadelor și terminal CET Vest (inclusiv).

„Prin îndeplinirea obiectivului de modernizare a transportului public de călători, precum și a infrastructurii aferente se răspunde obiectivelor de promovare a strategiilor de reducere a emisiilor poluante în zonele urbane aglomerate, creșterea accesibilității, creșterea fluxului de călători, reducerea timpilor de așteptare în stații, reducerea la minimum a zgomotului și a vibrațiilor produse de rularea tramvaielor și asigurarea unui transport ecologic la nivel european. Transportul public din Capitală devine astfel mai verde, mai curat, mai accesibil!”, a declarat Adrian Criț, directorul general al STB SA.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.