Studiu: 42% dintre IMM-urile din România au avut, în 2016, o pagină de internet
Numărul 1, 17-23 ianuarie 2017 » Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor
Mai puțin de jumătate dintre IMM-urile din România (42%) au o pagină de internet, relevă o analiză realizată de agenția de marketing Perceptum, preluată de News.ro. Studiul mai relevă că numai 12 din 100 de firme românești cu peste 10 angajați și-au făcut publicitate prin intermediul internetului în 2016, ceea ce plasează România pe ultimul loc în Uniunea Europeană la capitolul promovarea afacerilor în mediul online.
Statistica Eurostat semnalează un grad redus de utilizare, de către antreprenorii români, a celei mai eficiente metode de promovare a afacerii, iar acest lucru îi privează de notorietate și, cel mai important, de un segment important de clienți, se mai arată în analiză. „Afacerile mature încep să vâneze, prin instrumente tot mai sofisticate, mai mult decât notorietate. Vor clienți adevărați, nu virtuali, vor relevanță și influență în mediile sociale. Acești antreprenori știu ce înseamnă să te vinzi bine pe o rețea socială. Din păcate, cele mai multe firme românești riscă să rămână mult în spatele companiilor străine. Iar această statistică este cu atât mai îngrijorătoare cu cât România deține infrastructura de comunicații optimă pentru aceste acțiuni”, a declarat directorul executiv al Perceptum, Raluca Ghilea.
Potrivit statisticii europene, Malta și Irlanda au cele mai multe firme care se promovează pe mediile sociale, respectiv 71% și 66%. La nivel european, 77% dintre IMM-uri dețin o pagină web, 45% folosesc rețelele sociale pentru promovare și doar 25% își fac reclamă pe internet.
Potrivit directorului executiv al Perceptum, în 2017, antreprenorii români ar trebui să profite de instrumentele de marketing puse la dispoziție de internet. În plus, adaptarea paginilor web ale firmelor la telefoanele mobile va fi obligatorie pentru cei care vor dori să recupereze terenul pierdut. „În ultimii ani, utilizarea mediilor sociale a crescut spectaculos. Drept urmare, și cantitatea de informații livrate pe aceste rețele este mai mare ca niciodată. Este tot mai dificil să captezi atenția utilizatorilor. Cea mai bună cale pentru a te diferenția rămân livrarea unui conținut de calitate și construirea unei reputații impecabile. În 2017, conținutul video va atinge vârful în privința modalităților preferate de promovare pe internet”, a mai spus Ghilea. Așadar, planul de business al antreprenorilor, în 2017, ar trebui să pornească de la următoarea realitate: telefonul mobil este folosit pentru orice, se mai arată în analiza agenției Perceptum, citată de News.ro.
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale
O expoziție inedită despre măiestrie și fantezie în arhitectura interbelică
Cu dronele, la „înălțimea” unui spectacol multimedia: Simfonia Campionilor
Revitalizarea și valorizarea unui tezaur inestimabil: monumentele istorice