Studiu: 50% dintre angajați nu ar lucra pentru o companie cu reputație proastă, chiar dacă această situație le-ar aduce o creștere salarială

Studiu: 50% dintre angajați nu ar lucra pentru o companie cu reputație proastă, chiar dacă această situație le-ar aduce o creștere salarială

Numărul 20, 26 mai - 1 iun. 2021  »  Analize și sinteze

Companiile care nu au un brand puternic plătesc salarii cu 10% mai mari, în vreme ce jumătate dintre angajați nu ar lucra pentru o companie cu reputație proastă, chiar dacă acest lucru le-ar aduce o creștere salarială, relevă studiul Randstad Romania Employer Brand, aflat în acest an la cea de-a treia ediție. Potrivit analizei, organizațiile cu un brand puternic angajează de două ori mai repede, iar principalul motiv pentru care românii nu aplică pentru un job este că nu cunosc detalii despre mediul de lucru din compania respectivă.

Conform autorilor studiului, 80% dintre liderii implicați în procesul de recrutare consideră că un brand puternic de angajator are un impact semnificativ asupra capacității lor de a angaja talente excepționale. „Noua paradigmă este aceea că oamenii lucrează pentru culturi organizaționale, nu pentru firme, prin urmare percepția lor despre un angajator este esențială. Candidații se documentează activ despre cultura unei companii, pentru a-și da seama dacă s-ar potrivi cu aceasta; prin urmare, este importantă transparența informațiilor cu privire la acest aspect. Ei au încredere să își trimită CV-ul către o companie și să facă o schimbare în carieră, atunci când citesc despre experiențele pozitive ale altor candidați sau angajați”, menționează autorii studiului.

Pachetul salarial și atmosfera plăcută la locul de muncă, principalele criterii avute în vedere pentru angajare. Pachetul salarial este criteriul principal pe care angajații români îl au în vedere în alegerea unui angajator (74%), urmat de atmosfera plăcută la locul de muncă (69%) și siguranța locului de muncă (68%). Acestea sunt mai importante în rândul femeilor și al angajaților cu educație peste medie. Un mediu de lucru sigur din perspectiva COVID-19 se clasează pe locul 7 în topul acestor criterii. Oportunitatea de a lucra la distanță se clasează pe unul din ultimele locuri în rândul factorilor pe care angajații îi găsesc motivatori, deși este mai populară în rândul celor cu studii peste medie și chiar considerată atrăgătoare de 44% din angajați.

Peste 10% dintre angajați și-au schimbat locul de muncă în cea de-a doua parte a anului 2020, procentajul fiind mai mare în rândul celor cu vârsta cuprinsă între 18-24 de ani (17%) și al celor cu educație sub medie (19%). Aproape 25% dintre români intenționează să se angajeze în altă parte în prima jumătate a acestui an, procentaj mai ridicat în rândul celor sub 35 de ani (59%) și mai scăzut printre profesioniștii  care își desfășoară sarcinile de serviciu într-un birou (categorie numită și „gulerele albe”).

Portalurile cu anunțuri de angajare – principalul canal de căutare a unui nou loc de muncă. Studiul relevă că, de cele mai multe ori, cei care schimbă locul de muncă își găsesc următorul angajator prin intermediul portalurilor cu anunțuri de angajare (48%), ponderea ajungând la 59% în cazul femeilor și la 57% în rândul celor cu educație peste medie. eJobs este cel mai des utilizat portal în acest scop (77%), urmat de BestJobs (52%). 37% își găsesc un loc de muncă cu ajutorul relațiilor personale/recomandărilor și 30% prin social media, Facebook (88%) fiind în top. Cei cu vârsta cuprinsă între 18 - 24 de ani este cel mai probabil să își găsească un loc de muncă prin intermediul căutărilor pe Google.

COVID-19 și impactul asupra dinamicii forței de muncă. Aproape jumătate dintre angajați au început să lucreze (mai mult) de la distanță în timpul pandemiei COVID-19, dintre care 57% au fost implicați în această decizie, iar 42% s-au văzut în fața faptului împlinit, fiindu-le impus acest lucru de către angajator și/sau autorități. Pentru unul din trei angajați, termenii angajării lor s-au schimbat: 29% dintre aceștia au intrat în concediu, au fost demiși (6%), au lucrat mai mult sau mai puțin sau au resimțit alte schimbări legate de situația lor la locul de muncă.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.