Studiu: 65% dintre românii din mediul rural nu au un cont bancar

Telex » Știri 14 noiembrie 2016  

Doar 35% dintre românii care trăiesc în mediul rural au un cont bancar, procentaj de peste două ori mai redus decât cel din oraşele mici, de 78%, în timp ce 85% dintre locuitorii din oraşele mari au conturi la bănci, potrivit unui studiu publicat astăzi de agenţia de cercetare de piaţă Brandberry, realizat la comanda platformei online de plăţi electronice Nocash. În oraşele mici şi medii, numărul românilor care au declarat că deţin şi card bancar este cu 9% mai mare decât numărul celor care susţin că au doar cont bancar. Aceasta înseamnă că aproape 9% dintre locuitorii oraşelor mici şi medii nu cunosc diferenţa dintre un card bancar şi un alt tip de card, media la nivel naţional fiind de 2%.

În plus, un sfert dintre cei care au declarat că nu deţin un cont bancar spun că au avut, dar din diverse motive, au renunţat la el. „Situaţia «abandonului» de servicii financiar-bancare este mai pronunţată pentru populaţia din mediul rural. Potrivit rezultatelor obţinute, 80% dintre cei care locuiesc în rural şi au avut card nu doresc să-şi mai facă unul nou, spre deosebire de 80% din urban care intenţionează să-şi deschidă un nou cont de card”, se arată în comunicat.

În 2015, a fost pentru prima oara când numărul de tranzactii de plăţi la comercianţi a depăşit numărul tranzacţiilor de retragere de numerar la ATM-uri. Această evoluţie a avut loc în condiţiile în care doar unul din cinci posesori de card face plăţi, astfel că 80% dintre cei care au card îl folosesc preponderent pentru a retrage numerar şi a face plăţi cu numerar, în timp ce doar 20% dintre deţinători fac plăţi preponderent cu cardul.

O altă concluzie a studiului este că peste 50% dintre respondenţii de la oraş îşi primesc salariul pe card, faţă de doar 23% dintre cei de la sat. Cu toate acestea, 95% din populaţie utilizează numerarul des şi foarte des. Tocmai de aceea, în top trei facilităţi dorite de respondenţi în apropierea locuinţei sunt farmacia (36,6%), cabinetul medical (32,2%) şi bancomatul (27,9%), banca find abia pe locul al optulea.

Studiul relevă şi apetitul în creştere al românilor pentru comerţul electronic: în primele nouă luni din acest an, 20% dintre respondenţi au făcut cumpărături din magazinele online româneşti şi 6% din magazinele online din afara ţării.

(Sursa: News.ro)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.