Studiu: 93% dintre utilizatorii de dispozitive mobile preferă autentificarea biometrică pentru servicii financiare

Studiu: 93% dintre utilizatorii de dispozitive mobile preferă autentificarea biometrică pentru servicii financiare

Numărul 24-25, 27 iunie - 10 iulie 2017  »  Conectarea la era digitală

Marea majoritate a consumatorilor (93%) preferă autentificarea biometrică în locul celei printr-o parolă atunci când accesează servicii financiare de pe dispozitive mobile, relevă un studiu realizat de Departamentul de Științe Informatice al Universității din Oxford și Mastercard. Potrivit autorilor cercetării, faptul nu constituie o surpriză, în contextul în care folosirea securității biometrice (printre care amprenta digitală sau scanarea irisului) reprezintă o metodă mult mai sigură, care elimină dezavantajul de a memora o parolă. Cu toate acestea, în timp ce 92% dintre profesioniștii din domeniul bancar vor să adopte tehnologia biometrică, punerea ei în practică întârzie și numai 36% dintre directorii executivi din domeniu consideră că au experiența necesară în livrarea unor astfel de tehnologii.

Studiul – intitulat Tehnologia biometrică în serviciile financiare: ghid în cinci puncte – și-a propus explorarea tehnologiei biometrice, care avansează foarte repede, și dezvoltarea unor direcții de lucru care să vină în sprijinul băncilor, astfel încât acestea să înțeleagă rolul acestei tehnologii.

„Tehnologia biometrică, inclusă în aria mai vastă a serviciilor financiare concentrate pe client, le oferă oamenilor puterea să aibă acces instant la informațiile lor financiare sau să efectueze o plată. Biometria conduce în topul tendințelor către un viitor eliberat de parole, în care identitatea digitală va fi doar despre cine suntem, nu despre ce ne putem aduce aminte”, a precizat Ajay Bhalla, președintele Global Enterprise Risk & Security al Mastercard.

De altfel, Mastercard a contribuit la avansarea tehnologiei biometrice în serviciile de plată. Astfel, Mastercard Identity Check Mobile, serviciu acum disponibil la nivel global, accelerează substanțial experiențele de plată, sporind în același timp și siguranța acestora. Posesorii de carduri își verifică identitatea prin folosirea scanării amprentei digitale pe telefoanele mobile sau prin tehnologia de recunoaștere facială prin autofotografiere sau „selfie”. Având în vedere faptul că vânzările globale de smartphone-uri sunt așteptate să crească cu 400 de miliarde de dolari în anul următor, oamenii de pe întregul mapamond vor avea acces la tehnologia care să facă posibilă plata biometrică.

Potrivit studiului efectuat de Universitatea din Oxford și Mastercard, cei cinci factori care facilitează adoptarea tehnologiei biometrice în serviciile financiare sunt:
  • Performanța – combinarea unui algoritm cu o rată scăzută de eroare cu un dispozitiv de autentificare a identității;
  • Utilizarea – dezvoltarea unei experiențe de plată care să ofere încredere și siguranță, rămânând în același timp atractivă chiar și pentru utilizatorii reticenți la inovații tehnologice;
  • Interoperabilitatea – soluțiile tehnologice să poată fi operabile și de pe alte dispozitive, folosind o varietate de metode (identificarea irisului, a vocii, a amprentelor);
  • Securitatea – reducerea la minimum a riscurilor, utilizatorul asigurându-se că datele biometrice nu pot fi decriptate și că ele nu părăsesc dispozitivul său;
  • Confidențialitatea – folosirea tehnologiilor de ultimă oră pentru a oferi confidențialitate și anonimitate chiar și în cazul unor tehnologii de autentificare.

(Copyright foto: kesu87 / 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.