Studiu ANCOM: 65% dintre respondenți au utilizat în ultimele 12 luni servicii poștale, satisfacția generală fiind de 8,2

Studiu ANCOM: 65% dintre respondenți au utilizat în ultimele 12 luni servicii poștale, satisfacția generală fiind de 8,2

Telex » Știri 14 mai 2021  

„Conform unui studiu de piață al ANCOM, 65% dintre respondenți au utilizat în ultimele 12 luni servicii poștale, satisfacția generală cu privire la acest tip de servicii fiind de 8,2 puncte din maximul de 10. În același timp, 71% dintre utilizatorii de servicii poștale au realizat achiziții online în ultimele 12 luni, 28% făcând cumpărături online de câteva ori pe lună. Acest studiu vine în contextul în care, pe fondul pandemiei, rețelele poștale au funcționat în anul 2020 la capacitate maximă, satisfacția utilizatorilor fiind un instrument important de orientare și calibrare atât pentru furnizorii de servicii poștale, cât și pentru Autoritate, în calitatea sa de reglementator al acestei piețe”, a declarat Eduard  Lovin, vicepreședinte al Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), în cadrul unui eveniment de profil.

Dintre respondenții inițiali, 26% au folosit serviciile poștale în calitate de expeditor, iar 62% în calitate de destinatar. În cadrul utilizatorilor de servicii poștale, cele mai cunoscute servicii poștale sunt cele având ca obiect coletele poștale, cu o notorietate de 97%, urmate de corespondență - 91% notorietate. 71% dintre utilizatorii de servicii poștale au realizat achiziții online în ultimele 12 luni, mai mulți în mediul urban (75%) decât în rural (65%). „28% dintre utilizatorii de servicii poștale au făcut, de regulă, chiar mai multe achiziții online într-o lună”, se menționează într-un comunicat al ANCOM.

Astfel, costul mediu de livrare din magazinele online naționale a fost de 26 lei, respondenții declarând că 13% dintre livrări au fost gratuite. Conform studiului comandat de ANCOM, o gospodărie a cheltuit aproximativ 111 lei cu serviciile poștale utilizate pe parcursul a 12 luni.

Marea majoritate a respondenților preferă ca livrarea trimiterilor poștale să fie efectuată la domiciliu/serviciu (82%). Pentru 42% momentul livrării le este indiferent, însă 52% preferă ca livrarea să fie realizată de luni până vineri, în intervalul orar 9-17. Numai 3% dintre utilizatori ar fi de acord să plătească un cost suplimentar pentru mărirea intervalului de livrare între orele 8-20 sau în zilele de sâmbătă.

Satisfacția generală a utilizatorilor față de serviciile poștale utilizate în ultimele 12 luni a fost de 8,2 puncte din maximul de 10 posibile, iar în cazul celor având ca obiect coletele poștale satisfacția a fost de 8,5 puncte. Principalele criterii în funcție de care expeditorii de trimiteri poștale (colete sau corespondență) au ales furnizorii sunt calitatea serviciilor, tarifele practicate și siguranța trimiterilor.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.