Studiu: angajatorii au dificultăți în recrutarea persoanelor cu studii superioare pentru poziții entry level

Telex » Știri 19 aprilie 2016  

U

PUBLICITATE
udiu realizat de Millward Brown împreună cu Coaliţia pentru Dezvoltarea României şi Ejobs relevă un nivel semnificativ de nemulţumire a angajatorilor pentru calitatea absolvenţilor de studii superioare. Studiul – realizat pe un eşantion de 439 de reprezentanţi ai companiilor implicaţi în procesul de recrutare şi selecţie a angajaţilor – arată că aplicabilitatea cunoştinţelor teoretice în practică este pe primul loc între cerinţele angajatorilor, dar pe penultimul loc atunci când vine vorba de evaluarea candidaţilor. Cele mai importante cerinţe ale angajatorilor de la candidaţii cu studii superioare care aplică pentru o poziţie de entry level (deci, candidaţi fără experienţă) sunt, în ordine: aplicabilitatea cunoştinţelor teoretice în practică, valorile personale, planificarea şi organizarea activităţilor, competenţele de limbi străine şi comunicarea verbală.

7 angajatori din 10 afirmă că le-a fost greu sau foarte greu să găsească angajatul potrivit pentru o poziţie entry level care necesită studii superioare. Pe măsură ce firmele sunt mai mari scade nivelul de dificultate în găsirea angajatului potrivit. Cu toate acestea, chiar şi în cazul firmelor cu peste 500 de angajaţi jumătate dintre reprezentanţii acestora consideră greu sau foarte greu să recrutezi persoane cu studii superioare pentru poziţii entry level. Durata de formare a unei persoane angajate pe o poziţie de entry level este în medie de opt luni. Firmele mari (peste 500 angajaţi) par să reuşească însă să obţină acest lucru în şase luni, cel mai probabil datorită sistemelor de formare mult mai bine puse la punct. Studiul relevă, de asemenea, că sunt evaluate, în medie, 14 persoane pentru selecţia candidatului potrivit, cu o variaţie între 11 persoane evaluate pentru o poziţie în departamentul de producţie şi 17 persoane evaluate pentru o poziţie în departamentul de vânzări. (Al.R.)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.