Studiu: Aproximativ 14% dintre români obișnuiesc să consume produse „on the go” de 3-5 ori pe săptămână

Studiu: Aproximativ 14% dintre români obișnuiesc să consume produse „on the go” de 3-5 ori pe săptămână

Numărul 23-24, 16-29 iun. 2021  »  Roza vânturilor

Aproximativ 80% dintre românii care mănâncă micul dejun aleg să îl servească acasă, iar restul de 20% aleg să mănânce prima masă a zilei la birou, potrivit unui studiu citat de Agerpres. Totodată, circa 14% dintre români declară că obișnuiesc să consume produse „on the go” de 3-5 ori pe săptămână. Pentru 4 din 10 respondenți, nivelul de interes față de achiziționarea produselor „on the go” s-a schimbat în perioada pandemiei. Astfel, românii preferă să cumpere produse „on the go” din trade-ul modern (supermarketuri/hypermarketuri), în detrimentul magazinelor din proximitatea casei.

Potrivit cercetării, fructele, legumele, produsele lactate și dulciurile sunt alimentele pe care românii obișnuiesc să le consume cel mai des.

Studiul realizat de Reveal Marketing Research – „Obiceiuri de cumpărare și ritualuri de mâncat «on the go» în rândul românilor” este reprezentativ pentru populația din mediul urban și rural. „În medie, 14% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic produse on the go, iar 21% dintre aceștia spun că au în medie un consum de produse on the go de 1-2 ori pe săptămână. Doar 5% dintre respondenți spun că nu consumă niciodată produse on the go. Produsul evitat în cea mai mare măsură de către respondenți este mâncarea gătită ambalată - 29% dintre ei declară că nu obișnuiesc să își cumpere”, susțin autorii studiului.

Totodată, persoanele peste 55 de ani sunt cele care declară în cea mai mare măsură că nu își cumpără mâncare gătită ambalată - aproape jumătate (40%) au selectat această opțiune.

Primele opțiuni ale românilor pentru micul dejun sunt: cafea (75%), produse lactate (62%), sandvișuri (49%) și produse de patiserie (covrigi, pateuri, snackuri sărate sau dulci - 40%). Micul dejun ideal recomandat de specialiști ar trebui să conțină fructe sau sucuri de fructe, fibre și proteine.

Pe grupe de vârstă, cel mai mare procentaj de respondenți care consumă cafea sau băuturi pe bază de cafea la micul dejun (82%) se înregistrează în segmentul 55 - 60 de ani.

Potrivit cercetării, prima poziție în topul alimentelor preferate de români pentru masa de prânz sunt legumele proaspete, aceste produse fiind alese de șase din zece respondenți. Acestea sunt urmate în clasament de fructe proaspete (29%), mâncare gătită ambalată (47%) și dulciuri, care au fost incluse în meniul mesei de prânz de circa o doime dintre respondenți.

La polul opus în topul produselor preferate de români pentru cea de-a doua masă din zi se situează covrigii, pateurile, snackurile sărate sau dulci și fructele uscate - produse care au fost consumate de unul din zece români.

În ceea ce privește masa de seară, 44% mănâncă legume, produse lactate (34%), mâncare gătită (26%), fructe (25%) și dulciuri (20%).

„Dacă vorbim despre factorii care influențează alegerea produselor on the go, cel mai relevant criteriu pentru consumatorii români este ca produsele să fie proaspete, însă la fel de important este ca acestea să fie sănătoase - factori invocați de șase din zece respondenți”, menționează realizatorii studiului.

De asemenea, opțiunea ca produsele alese să fie proaspete și sănătoase sunt aspecte esențiale mai degrabă pentru femei, 75% și, respectiv, 61% dintre respondente invocând acest lucru.

Totodată, pentru aproximativ patru din zece români este important ca produsul să ofere aportul caloric necesar, acest criteriu fiind relevant mai ales pentru persoanele din categoria de vârstă 25-34 de ani (47%). Alte criterii pentru produse precum „să fie din ingrediente naturale”, „să aibă un preț accesibil” și „să fie ușor de consumat” sunt aspecte importante pentru aproximativ o jumătate dintre respondenți. Cel mai puțin important criteriu pentru alegerea produselor on the go este ca acestea să fie produse cu aspect frumos.

Întrebați dacă ar fi dispuși să plătească mai mult pentru produsele on the go dacă le-ar oferi o serie de beneficii, majoritatea românilor (52%) au spus că ar plăti mai mult pentru produse sănătoase și pentru produse din ingrediente naturale (48%). Mai puțin relevant este ambalajul sigur și robust - doar 7% au spus că ar plăti suplimentar pentru un produs on the go.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.