Studiu: Cheltuielile românilor pentru ieșitul în oraș în 2022, mai mari cu peste 30% față de 2021
Numărul 49, 14-20 dec. 2022 » Roza vânturilor
Cheltuielile românilor la restaurant, cafenea, pub sau fast-food în acest an ar putea fi mai mari cu peste 30% decât în 2021, depășind 7,5 miliarde de euro, un record absolut pentru industria de servicii alimentare, arată un studiu cofinanțat de jucătorii din ospitalitate, lansat de Hospitality Culture Institute, relatează Agerpres. "Piața de servicii alimentare din România va depăși în acest an toate așteptările, cu vânzări totale de peste 7,5 miliarde de euro, record absolut pentru această industrie. Practic, foodservice devine sectorul cel mai atractiv pentru investiții, care se confruntă însă și cu două mari probleme: slaba digitalizare și lipsa de personal", a arătat Florin Maxim, fondator al Hospitality Culture Institute.
Conform sursei citate, 9% dintre românii care ies în oraș cheltuie mai mult de 100 de lei/persoană pe o masă la restaurant.
"Încă de la prima ediție a reasearch-ului urmărim evoluția bonului de cumpărături. Dacă în 2019 doar 2% dintre români cheltuiau mai mult de 100 de lei pentru masa în oraș, în acest an estimăm că procentul va ajunge la 9%. O altă direcție la care ne uităm cu atenție în studiul nostru este reprezentată de obiceiurile de consum ale românilor. Spre exemplu, știm că, în pandemie, comanda de mâncare a câștigat rapid cotă de piață. Vedem însă că și în acest an, chiar dacă restricțiile de funcționare a unităților HoReCa au fost eliminate, sectorul de food delivery și-a păstrat supremația", a adăugat Florin Maxim.
"Hospitality Culture Research", aflat la a șasea ediție, extrage date relevante atât prin metode cantitative cât și calitative, fiind analizată industria de servicii alimentare, obiceiurile de consum ale românilor și trendurile din piața de sitting, delivery, dar și retail (raioane gastro).
Hospitality Culture Institute reunește lideri din ospitalitate, profesioniști din diverse industrii, arhitecți, reprezentanți media, antreprenori și manageri. Misiunea Institutului este de a identifica tendințe cu impact economic, social, politic și cultural și de a împărtăși know-how și soluții aplicate.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara