Studiu: Companiile cu o bună comunicare online înregistrează creșteri ale cifrei de afaceri de până la 25%
Numărul 14, 14-20 apr. 2021 » Conectarea la era digitală
Companiile care mizează pe o bună comunicare online, bazată pe analiza activității concurenței, obțin o creștere a cifrei de afaceri între 5% și 25%, în funcție de industrie și bugetul alocat, reiese dintr-un studiu al Mediapost Martech, citat de Agerpres. Potrivit documentului, un buget minim anual alocat promovării online ar trebui să se ridice la circa 20.000 de euro, pentru un IMM cu o cifră de afaceri de sub 500.000 de euro.
Pe de altă parte, neglijarea unei strategii online complete bazate pe analiza temeinică a propriului business, în comparație directă cu activitatea concurenței, poate conduce la oportunități nevalorificate, de până la 25% din cifra de afaceri pentru companiile cu o prezență redusă sau arbitrară pe internet. „Dacă înainte de martie 2020, aproape 50% dintre companiile din România aveau un website, iar doar 5% dintre magazinele fizice erau prezente pe internet, în ultimul an, mediul de afaceri a fost practic obligat să acorde un interes sporit mediului online și să accelereze transformarea digitală, care este o temă discutată de mulți ani. Vânzările online au crescut cu 32% în 2020 și au reprezentat o zecime din totalul vânzărilor de retail. Produsele din categoria casă și grădină au înregistrat cea mai mare creștere în căutările din 2020, cu 39% mai mult față de 2019”, a menționat Adrian Alexandrescu, managing partner al Mediapost Martech.
Potrivit raportului Global Media Intelligence, realizat în 2020, aproape trei sferturi (74%) din populația României este activă online, iar românii petrec aproximativ șapte ore pe zi navigând pe Internet.
În ceea ce privește majorarea vânzărilor online, în 2020 comparativ cu 2019, cel mai important salt, de 400%, s-a observat pe categoria produselor alimentare, urmată de segmentul de sport și fitness - cu 250%, iar pe locul al treilea se află decorațiunile pentru casă, jucăriile și cărțile (+150%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale
O expoziție inedită despre măiestrie și fantezie în arhitectura interbelică
Cu dronele, la „înălțimea” unui spectacol multimedia: Simfonia Campionilor
Revitalizarea și valorizarea unui tezaur inestimabil: monumentele istorice