Studiu: Majoritatea românilor consideră că au un nivel de trai mediu sau peste medie

Numărul 35-36, 29 nov. - 12 dec. 2016  »  Direct de la sursă

Peste 75% dintre români consideră că au un nivel de trai mediu sau peste medie și venituri suficiente pentru un trai decent, ceea ce le permite să cumpere bunuri mai scumpe, chiar dacă acest lucru implică uneori sacrificii în alte domenii, arată un studiu efectuat de compania de cercetare Novel Research, la solicitarea Provident Financial România, citat de News.ro.

Potrivit cercetării, clasa de mijloc a crescut anul acesta cu 16,5 puncte procentuale, comparativ cu anul 2013, când compania a făcut un studiu similar. În același timp, ponderea românilor care se consideră săraci, neavând venituri suficiente pentru cheltuielile esențiale, a scăzut de la 13,8% în 2013 la 5,6% anul acesta, relevă studiul citat.

Totodată în studiu se arată că nivelul mai bun de trai se datorează evoluției economice din România în ultimii trei ani, dar și atenției sporite pe care românii o acordă cheltuielilor zilnice. Astfel, 77% dintre respondenți spun că sunt atenți la bugetul personal, iar 13% țin o evidență scrisă a veniturilor și cheltuielilor.

23,4% dintre respondenți afirmă că nu reușesc aproape niciodată să cheltuiască mai puțin decât câștigă, comparativ cu 29,9% în 2013, studiul arătând astfel că tot mai puțini români rămân fără bani de la un salariu la altul.

Peste 34% dintre respondenți economisesc pentru viitor sau pentru diverse investiții, nivel similar celui din 2013, în timp ce ponderea celor care economisesc atunci când au în plan să investească s-a dublat în ultimii trei ani până la 32,2%. Doar 31,5% dintre cei intervievați spun că nu reușesc să facă economii față de 47,1% în 2013.

Investițiile în imobiliare sunt în continuare considerate ca fiind printre cele mai avantajoase de către 46,7% dintre respondenți, similar nivelului din 2013, urmate de investițiile în propria afacere (41,6%) și de cele în aur sau argint (36,2%, în scădere față de 50,7% în urmă cu trei ani).

Când vine vorba despre produsele financiare utilizate de români, studiul observă o scădere a interesului pentru carduri de credit (43,7% în 2013 față de 40,8% în 2016) sau pentru creditele de nevoi personale (47% în 2013 față de 40,2% în 2016).

Pe de altă parte, a crescut numărul românilor care dețin un cont bancar (69,9%) și un card de debit (57,6%), iar o creștere semnificativă, de aproximativ 52%, au înregistrat produsele de asigurare de viață sau de locuință.

Aproape 75% dintre români susțin că se informează și compară ofertele disponibile pe piață atunci când au în plan să acceseze un nou produs financiar.

Cercetarea a fost efectuată în perioada 4-14 noiembrie pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 1.003 respondenți.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.