Studiu: Mall-urile din provincie au un trafic mai ridicat decât cele din Bucureşti

Studiu: Mall-urile din provincie au un trafic mai ridicat decât cele din București

Telex » Știri 25 iunie, 9:10  

Redeschiderea mall-urilor a readus la lucru majoritatea celor 1,2 milioane de angajați care își desfășoară activitatea în retail, iar primele date la o săptămână de la redeschidere arată o performanță relativ mai ridicată a traficului pentru centrele comerciale regionale comparativ cu cele din București, potrivit unei analize publicate de compania de consultanță imobiliară CBRE, citată de Agerpres. „Am remarcat un comportament diferit de consum, atât ca vizită în mall, cât și la nivel de achiziție, orașele regionale mari fiind peste media din București, cu mai mult de 80% din trafic recâștigat (...) O veste bună la nivelul întregii țări este că acei consumatori care s-au întors la mall sunt cumpărători și traficul se traduce în vânzări”, a declarat Luiza Moraru, Head of Property Management CEE la CBRE.

Conform analizei, această situație a fost favorizată de faptul că logistica afiliată unei cumpărături online este mai puțin dezvoltată în afara Bucureștiului și a impulsionat vânzările offline din orașele secundare, de distanțele relativ mici din orașele de provincie, care permit clienților să ajungă rapid la mall, evitând mijloacele de transport în comun și de intensificarea acțiunilor de marketing și comunicare online. „Mall-urile care au comunicat în toată perioada de izolare și care și-au adaptat comunicarea noii normalități au câștigat o afinitate a publicului mai bună. De asemenea, obiceiurile de consum dobândite în ultimele luni nu trebuie desconsiderate sau minimizate, este necesar ca mall-urile să livreze mesaje acolo unde consumatorul s-a obișnuit acum să le primească, în online și cu precădere în social media”, a adăugat Luiza Moraru.

Centrele comerciale cu suprafețe de peste 15.000 de metri pătrați, care totalizează aproximativ 3,7 milioane de metri pătrați de spațiu construit la nivelul României, au fost redeschise pe 15 iunie aproape complet, cu excepția cinematografelor și zonelor de tip food court. Redeschiderea a coincis cu lansarea perioadei de promoții în marile magazine de fashion și accesorii, acestea reprezentând 40%-50% din suprafața unui centru comercial.

Potrivit estimărilor CBRE, proiectele comerciale din orașele regionale vor continua să înregistreze rezultate în creștere cel puțin până în toamnă, când perioada concediilor se va încheia și cei peste 175.000 de studenții vor reveni în Capitală.

Lipsa turismului internațional din București și creșterea turismului intern vor favoriza, de asemenea, vânzările centrelor comerciale din afara Capitalei, menționează sursa citată.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.