Studiu Mastercard: Confortul, cel mai mare avantaj al soluțiilor bancare digitale
Numărul 28-29, 25 iulie - 7 august 2017 » Lumea în care trăim
Potrivit unui nou studiu Mastercard, intitulat European Digital Banking, desfășurat în 11 țări europene, șase din 10 consumatori salută soluțiile digitale și cred că digitalizarea industriei bancare le face viața mai ușoară și mai sigură. Studiul, realizat în rândul clienților băncilor europene, arată că, de departe, confortul este cel mai reprezentativ avantaj al soluțiilor bancare digitale, urmat de economia de timp (70%) și ușurința utilizării (59%).
Studiul Mastercard demonstrează, de asemenea, că loialitatea clienților față de banca lor actuală este relativ scăzută: aproape jumătate dintre consumatorii din Europa (49%) declară că vor lua în considerare, la un moment dat, trecerea la o bancă digitală. În Germania, în special, consumatorii dau dovadă de o loialitate scăzută: 27% dintre ei au în plan să-și părăsească banca actuală în următoarele 12 luni, aceasta fiind, de departe, cea mai mare rată din Europa. În același timp, olandezii sunt cei mai loiali clienți: doar 7% dintre ei susțin că iau în considerare să își schimbe banca, iar 52% doresc să rămână la instituția bancară la care sunt.
În plus, consumatorii europeni consideră că procesul de digitalizare în sectorul financiar va afecta sucursalele băncilor. Două treimi cred că sucursalele instituțiilor bancare vor continua să existe și în următorii zece ani, dar numărul lor va scădea, în timp ce 6% sunt convinși că acestea vor înceta să mai existe în decurs de zece ani.
- Când clienții au fost întrebați ce ar schimba la banca lor actuală, dacă ar putea, principala lor cerință a fost „confortul”, dorindu-și ca produsele băncii lor să fie „disponibile oriunde și ușor de utilizat” (42%);
- Al doilea cel mai frecvent răspuns a fost: flexibilitatea și serviciul de consultanță nonstop (27%);
- Mai mult de 85% dintre respondenți continuă să folosească digital banking (online sau mobil) cel puțin o dată pe lună, iar 38% folosesc acest serviciu chiar zilnic sau săptămânal;
- Cei mai activi utilizatori sunt britanicii (54%), urmați de olandezi (51%) și de suedezi (47%), folosind serviciul de digital banking între zilnic și săptămânal, în timp ce la finalul clasamentului se regăsesc Ungaria, cu 27%, și Elveția, cu 26%.
Studiul, comandat de Mastercard și realizat de Innofact AG, a fost desfășurat pe un eșantion de 11.915 respondenți din 11 țări europene: Italia, Germania, Spania, Franța, Marea Britanie, Polonia, Olanda, Elveția, Ungaria și Rusia.
(Copyright foto: dolgachov / 123RF Stock Photo)
Art Safari își consolidează statutul de „cel mai mare organizator de expoziții din Europa de Est”
Festivalul Cărților Deschise, o fereastră spre fascinanta lume a cunoașterii
De 1 și 8 Martie „un cântec, un zâmbet, o floare” oferite mamelor, soțiilor, prietenelor, colegelor noastre
Arta Thaliei – de la viață pe scenă și de la scenă la publicul larg
Ziua Brâncuși sub semnul omagierii unei opere inestimabile
Pe întregul cuprins al țării, manifestări prin care toate artele transmit un mesaj comun, autentic umanist
Iași – opt zile de concerte memorabile
Zeița Thalia inspiră formule inovative în arta spectacolului