Studiu: Pandemia a afectat veniturile şi vânzările a peste 55% dintre companii

Studiu: Pandemia a afectat veniturile și vânzările a peste 55% dintre companii

Telex » Știri 13 august 2020  

Pandemia a afectat veniturile și vânzările în cazul a peste 55% dintre companii, iar 39% au fost nevoite să își întrerupă temporar activitatea, a afirmat Andrei Canda, managing partner în cadrul iSenseSolutions, informează Agerpres. „Pandemia a afectat în special veniturile și vânzările companiilor. 55% dintre ele au menționat aceasta pe primul loc, iar pe locul doi, aproape 40%, că au fost nevoite să își întrerupă temporar activitatea. Cu toate acestea există și o nișă. Sunt 5% dintre companii care au raportat o creștere a veniturilor în această perioadă”, a declarat Andrei Canda, în cadrul unei conferințe în care a fost prezentat un studiu privind Efectele pandemiei asupra transformării digitale a mediului de business.

Potrivit studiului, 16% dintre repondenți au menționat reducerea numărului de angajați, iar 8% întreruperea parțială a activității.

Andrei Canda a afirmat că pentru 56% dintre companii situația economică generală din România este nefavorabilă pentru mediul de afaceri, pentru 31% este neutră, iar pentru 13% este favorabilă.

El a spus că 8 din 10 companii au raportat cel puțin o dificultate cauzată de pandemie. Astfel, 49% au menționat scăderea cererii, 31% activitatea suspendată temporar, 23% plăți întârziate, 21% instruirea și mentenanța personalului, iar 17% instabilitatea leului.

Pentru 37% dintre companii digitalizarea reprezintă o mare oportunitate a contextului actual. 3 din 10 companii consideră că numărul de clienți/furnizori nu va scădea în 2020. Pentru continuarea activității, companiile au ales să transfere activitățile fizice în online (38%), însă unele dintre ele au apelat și la reducerea numărului de angajați, prin trimiterea lor în șomaj tehnic (37%).

El a menționat că, în ultima perioadă, companiile au început să fie din ce în ce mai prezente în zona digitală, folosindu-se în special de platformele online și de teleworking. 46% dintre companii consideră că procesul de digitalizare este îngreunat de dificultățile de adaptare a angajaților la tehnologiile și activitățile online. Jumătate dintre companii iau în considerare posibilitatea transformării digitale, considerând că ar putea obține numeroase avantaje ca urmare a acestei decizii. Corporațiile (73% față de 53% din total) tind să sprijine mai mult această idee.

Studiul de piață a fost realizat în iunie 2020 de către compania de cercetare iSense Solutions la comanda UniCredit Bank SA și a evaluat interesul față de transformarea digitală a societăților comerciale din România, atât IMM, cât și corporații. Eșantionul reprezentativ a avut în vedere un număr de 303 societăți comerciale din țara noastră.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.