Studiu: Pandemia a afectat veniturile şi vânzările a peste 55% dintre companii

Studiu: Pandemia a afectat veniturile și vânzările a peste 55% dintre companii

Telex » Știri 13 august 2020  

P

PUBLICITATE
ndemia a afectat veniturile şi vânzările în cazul a peste 55% dintre companii, iar 39% au fost nevoite să îşi întrerupă temporar activitatea, a afirmat Andrei Canda, managing partner în cadrul iSenseSolutions, informează Agerpres. „Pandemia a afectat în special veniturile şi vânzările companiilor. 55% dintre ele au menţionat aceasta pe primul loc, iar pe locul doi, aproape 40%, că au fost nevoite să îşi întrerupă temporar activitatea. Cu toate acestea există şi o nişă. Sunt 5% dintre companii care au raportat o creştere a veniturilor în această perioadă”, a declarat Andrei Canda, în cadrul unei conferinţe în care a fost prezentat un studiu privind Efectele pandemiei asupra transformării digitale a mediului de business.

Potrivit studiului, 16% dintre repondenţi au menţionat reducerea numărului de angajaţi, iar 8% întreruperea parţială a activităţii.

Andrei Canda a afirmat că pentru 56% dintre companii situaţia economică generală din România este nefavorabilă pentru mediul de afaceri, pentru 31% este neutră, iar pentru 13% este favorabilă.

El a spus că 8 din 10 companii au raportat cel puţin o dificultate cauzată de pandemie. Astfel, 49% au menţionat scăderea cererii, 31% activitatea suspendată temporar, 23% plăţi întârziate, 21% instruirea şi mentenanţa personalului, iar 17% instabilitatea leului.

Pentru 37% dintre companii digitalizarea reprezintă o mare oportunitate a contextului actual. 3 din 10 companii consideră că numărul de clienţi/furnizori nu va scădea în 2020. Pentru continuarea activităţii, companiile au ales să transfere activităţile fizice în online (38%), însă unele dintre ele au apelat şi la reducerea numărului de angajaţi, prin trimiterea lor în şomaj tehnic (37%).

El a menţionat că, în ultima perioadă, companiile au început să fie din ce în ce mai prezente în zona digitală, folosindu-se în special de platformele online şi de teleworking. 46% dintre companii consideră că procesul de digitalizare este îngreunat de dificultăţile de adaptare a angajaţilor la tehnologiile şi activităţile online. Jumătate dintre companii iau în considerare posibilitatea transformării digitale, considerând că ar putea obţine numeroase avantaje ca urmare a acestei decizii. Corporaţiile (73% faţă de 53% din total) tind să sprijine mai mult această idee.

Studiul de piaţă a fost realizat în iunie 2020 de către compania de cercetare iSense Solutions la comanda UniCredit Bank SA şi a evaluat interesul faţă de transformarea digitală a societăţilor comerciale din România, atât IMM, cât şi corporaţii. Eşantionul reprezentativ a avut în vedere un număr de 303 societăţi comerciale din ţara noastră.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.