Studiu: Pandemia COVID-19 a generat o creştere a importanţei beneficiilor non-financiare în rândurile angajaţilor

Studiu: Pandemia COVID-19 a generat o creștere a importanței beneficiilor non-financiare în rândurile angajaților

Telex » Știri 4 iunie, 11:00  

Beneficiile non-financiare precum programul flexibil, lucrul de acasă și siguranța locului de muncă sunt unele dintre cele mai puternice instrumente ale angajatorilor pentru a atrage și reține talentele în organizația lor, potrivit ediției cu numărul 20 a Studiului Randstad Employer Brand, unde România a fost prezentă pentru al doilea an consecutiv. Analiza – realizată cu sprijinul companiei de cercetare de piață Kantar – centralizează opinia a 185.000 de respondenți din 6.136 de companii de pe 33 de piețe.

Potrivit unui comunicat al companiei de servicii de recrutare Randstad, în contextul schimbărilor generate de adaptarea la criza COVID-19, este de așteptat ca aceste elemente să câștige în importanță, în rândul angajaților, la nivelul anului 2020.  Rezultatele cercetării aduc în atenție principalele repere ale noului mediu de lucru, unde contextul ce devine normalitate este ghidat de flexibilitate și munca la distanță. Mai mult, cu rata șomajului în creștere în toate cele 33 de piețe analizate, siguranța locului de muncă devine un aspect mult mai important în acest an pentru angajați. 

În cadrul studiului, angajatorii au fost evaluați în funcție de 10 criterii. Enumerate în ordinea celor care au reieșit ca fiind cele mai importante pentru angajații români, acestea au fost: salariul și beneficiile atrăgătoare (66%), atmosfera de lucru plăcută (53%), siguranța locului de muncă (51%), evoluția în carieră (49%), echilibrul viață profesională – viață personală (43%), urmate de sănătatea financiară, reputația foarte bună, folosirea tehnologiilor de ultimă oră, responsabilități interesante la locul de muncă, contribuția la comunitate. Topul 5 al acestor criterii se păstrează aproape de media europeană, cu excepția criteriului echilibrul viață profesională – viață personală, care la nivelul Europei se situează pe locul 4, nu 5, cu 47%, evoluția carierei fiind menționată ca importantă de 36% dintre respondenți. De remarcat este faptul că, deși pentru angajații români primele trei criterii definesc angajatorul ideal, aceștia consideră că ele nu sunt suficient de bine reprezentate în cadrul companiilor din România.

În ceea ce privește dorințele potențialilor angajați în funcție de generația din care fac parte, studiul relevă că 41% dintre reprezentanții generației Z (18-24 ani) așteaptă condiții flexibile de lucru de la angajatorul lor, cel mai mare procentaj comparativ cu millennials (35%), generația X (33%) și boomers (28%). Din perspectiva beneficiilor primite, ei apreciază cel mai mult avantajele legate de vacanțe. Pentru 53% dintre millennials (25-34 ani), oportunitățile de dezvoltare a carierei sunt decisive în alegerea angajatorului, față de generația Z (46%), X (47%) și boomers (38%). Ei își doresc cel mai mult să aibă posibilitatea de a lucra de acasă (81%). Reprezentativ pentru generația X (35-54 ani) legat de factorii determinanți în ce privește decizia de angajare este preferința acesteia față de salariu și beneficii (69% vs. 52% în cazul generației Z). Ei sunt sensibili cu prioritate la beneficiile privind creșterea copiilor. 36% dintre reprezenții generației boomers (55-64 ani) sunt atrași de companiile sănătoase din punct de vedere financiar, aspect care contează mai puțin în cazul generației Z (22%) și al celei imediat următoare lor (25%). Pentru aceștia, beneficiile legate de îngrijirea sănătății sunt cele mai importante.

Totodată, studiul relevă o ușoară așezare a pieței forței de muncă, tendință care – potrivit autorilor cercetării – ar urma să se accentueze, avându-se în vedere dinamica generată de pandemia de coronavirus. În 2019, 18% din angajați au schimbat locul de muncă (în linie cu media europeană - 17%), procentaj în scădere față de anul 2018 (21%). Peste 80% au rămas în cadrul aceleiași companii în 2019, față de 79% în 2019 și media europeană de 83%. Dacă în 2018, 36% din angajați intenționau să își schimbe locul de muncă, în 2019 ponderea acestora a ajuns la 31%, comparativ cu media europeană, ușor mai scăzută (25%).

Aproximativ unul din patru angajații care își schimbă locul de muncă primesc o creștere salarială cuprinsă între 1%-10%, iar 29% dintre ei se bucură de un salariu mai mare cu 16%-20% la noul job. Există chiar un segment (11%) care preferă să se angajeze în altă parte, deși salariul este mai mic.

În România, la studiul au participat 4.564 de respondenți cu vârsta cuprinsă între 18 – 64 ani, incluzând studenți, angajați și șomeri. Au fost evaluați 120 cei mai mari angajatori din România, cunoscuți de minimum 10% din populație.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.